به گزارش تارنمای وزارت دادگستری آمریکا، این افراد به اتهام آن چه توطئه‌چینی و نقض "اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین المللی آمریکا" خوانده شده بازداشت شده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که این افراد از ژوئیه (تیر/ مرداد) ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) در فیلادلفیا و در دیگر مناطق آمریکا خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران را تدارک می‌دیدند.

این وزارت خانه آمریکایی اعلام کرد که این اقدام افراد پنچگانه در واقع نقض تحریم‌های اقتصادی است که آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران در پالایشگاه‌های چینی وضع کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در صورت اثبات جرم این متهمان، هریک حداکثر به ۲۵ سال حبس و پرداخت حداکثر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار آمریکا جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

آمریکا از نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۹۷) تمام تحریم‌های لغو شده علیه ایران را بازگرداند. دولت ترامپ با گذشت چهار ماه از این تحریم‎ها، نخستین تحریم سال ۲۰۱۹ را به بهانه سایبری علیه سپاه پاسداران اعمال کرد.

به این ترتیب اتاق جنگ اقتصادی آمریکا تا پایان این سال، نزدیک به ۲۱ مورد تحریم علیه افراد و نهادهای مختلف ایرانی همچون برخی فرماندهان ارشد سپاه، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه و همچنین آنچه که گروه های نزدیک به ایران در کشورهای دیگر همچون الحشد الشعبی، حزب الله لبنان و حماس در فلسطین معرفی شدند، اعمال کرد.

دامنه تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اینجا ختم نشد، بلکه اشخاص حقیقی و شرکت‌های چینی که با ایران همکاری داشتند، در بر گرفت تا نشان دهد که عزم خود را در اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران جزم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.