به گزارش اسپوتنیک، ارتش ترکیه امروز پنجشنبه درحالی که نیروهای این کشور با نقض منشور ملل متحد به خاک سوریه تجاوز کرده اند، اعلام کرد که نیروهای ویژه خود را به پُست های کنترل مشاهده خود در منطقه ای در ادلب مستقر کرده است.

بر این اساس، یگان های زرهی همراه با نیروهای ویژه از مناطق مختلف ترکیه از طریق منطقه ریحانلی استان هاتای به سوریه منتقل شده اند.

فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه همچنین مدعی است چندین سیستم پرتاب موشک را در مرز سوریه مستقر کرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه ساعاتی پیش و در حالی که نیروهای این کشور به خاک سوریه تجاوز کرده اند، با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که ۵۵ نفر از نیروهای سوری را در استان ادلب را از پای درآورده است!

بهانه مُضحک آنکارا در این خصوص استناد به «حق دفاع مشروع» نیروهای متجاوز کشورش در خاک سوریه است!

شایان ذکر است که با پیشروی‌های برق آسای ارتش سوریه در استان ادلب به ویژه در نزدیکی شهر سراقب و نیز غرب و جنوب غرب حلب، دمشق عزم خود را برای آزادسازی همه مناطق از لوث تروریست‌ها و گروه های وابسته به ترکیه جزم کرده است.

در همین رابطه، وزارت دفاع ترکیه دوشنبه هفته جاری بدون اشاره به تجاوز آنکارا به خاک سوریه در بیانیه ای ادعا کرد که ۱۱۵ موضع ارتش سوریه را هدف قرار داده و یک بالگرد ارتش سوریه را هم ساقط کرده است!

بر اساس ادعای وزارت دفاع ترکیه، ۱۰۱ هدف از این مواضع تخریب شده اند!

بیانیه وزارت دفاع ترکیه در این باره می افزاید: ۳ تانک و ۲ خمپاره انداز ارتش سوریه نیز در این حمله مورد هدف قرار گرفته است.

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه در همان روز با انتشار بیانیه ای ادعا کرده بود که در نتیجه شلیک گلوله توسط نیروهای ارتش سوریه ۵ نظامی ترکیه‌ای کشته شده اند.

بر اساس ادعای وزارت دفاع ترکیه، این حادثه در یک پُست دیده بانی ارتش ترکیه واقع در شهر تفت‌ناز واقع در استان ادلب در خاک سوریه روی داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.