سعید رمضانی سرپرست تیم فوتبال استقلال امروز در شرایطی که آبی‌پوشان را تا فرودگاه همراهی کرد و اقدامات لازم در مورد سفر استقلال به کویت را انجام داد در دقیقه ۹۰ تصمیم گرفت تیمش را در سفر به کویت همراهی نکند.

* زمانی که می‌خواستم سرپرست شوم برایم چوب لای چرخ گذاشتند

وی در بخش‌ ابتدایی صحبت‌هایش گفت:‌ شاید برایتان جالب باشد که چگونه به استقلال رفتم می‌خواهم گریزی به عقب بزنم و زمانی که زندگی مشترکم را آغاز کردم بگویم هنگامی که می‌خواستم با همسرم ازدواج کنم  و به خواستگاری او رفتم می‌دانستم که باید با تک دختر ناصر حجازی ازدواج کرده و زندگی مشترک تشکیل بدهم. متأسفانه در این بین عده‌ای شیطنت کرده و چوب لای چرخ کارم گذاشتند ولی خدا را شکر می‌کنم خانواده حجازی برایشان پول و این مسائل مهم نبود و آنها انسانیت و شخصیت را ملاک قرار داده بودند. ماجرای پیوستن من به استقلال هم درست مشابه همین قصه بود.من تجربه بازی در سطح اول فوتبال ایران را داشتم و قرار بود به بهترین تیم ایران و آسیا اضافه شوم ولی یکسری تصور کردند من کیسه دوخته‌ام. نه بحث مالی داشتم و نه به دنبال پول بودم و خدا را شکر زندگی‌ام از راه دیگری می‌چرخد، وقتم را هم 24 ساعته برای استقلال گذاشتم اما دست من خالی است و یک جایی دیگر کار از دست من خارج بود.

*لباس، زمین تمرین و توپ چیزی است که برایش با مدیران باشگاه چانه بزنم؟

وی افزود: متأسفانه اراده‌ای برای حل شدن مشکلات نمی‌بینم و معتقدم همه این‌ها می‌تواند به تیم لطمه بزند. نمی‌دانم صحبت‌هایم را چگونه بیان کنم که باعث ناراحتی کسی نشود چون در زندگی‌ام به کسی بی‌احترامی نکردم ولی احساس می‌کنم در حال حاضر مدیران باشگاه یا وقت کافی را ندارند که 24 ساعته برای استقلال کار کنند و یا اینکه برخی از مسائل را نمی‌دانند. من از شما سوال می‌کنم آیا زمین مناسب، لباس، توپ و ... مسائلی است که من برای تهیه آنها با مدیران باشگاه و هیأت مدیره چانه بزنم؟

* شکل پرداخت پاداش‌ها برای تیم مشکل درست کرد

سرپرست تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: یک ماه پیش به دبی رفتم و لباس‌ها را از آنجا آوردم و این لباس‌های تیم الان در تهران است ولی جالب است که هنوز البسه تیم از گمرک خارج نشده است. من هر بازی باید به بازیکنان تیم بگویم روی آرم شرکت ایرانسل چسب بزنید که ما جریمه نشویم. کادر فنی تیم استقلال برای آسیا لباس ندارد. این‌ها مشکلات نیست؟ قبل از اینکه آن اتفاق برای زمین مجموعه ورزشی انقلاب بیفتد به مدیران باشگاه گفتم پیمانکار ممکن است کار را زمین بگذارد ولی کسی به حرف من گوش نکرد. متأسفانه نحوه پرداخت پاداش‌ها به بازیکنان به شکلی صورت گرفته که عامل اختلاف در تیم شده است. این اتفاقات در حالی رخ داده که من حتی یک پست در اینستاگرام با اسم استقلال نگذاشته‌ام. نه اهل شو بودم و نه اهل نمایش ولی یک جایی دیگر کار از دستم خارج می‌شود.

*بازیکنان استقلال با شرافت هستند

وی تاکید کرد: بازیکنان استقلال بازیکنان با غیرت و با شرافتی هستند و در این مدت هم انصافا هر چه گفتم گوش کردند، آنها همیشه به من احترام گذاشتند ولی همه چیز با احترام پیش نمی‌رود. مطمئنا بازیکنان هم خواسته‌هایی دارند که من به تنهایی و با این شرایط نمی‌توانم بدون امکانات و ابزار آنها را در اختیار بازیکنان بگذارم.مطمئن هستم آنها در بازی دوشنبه تمام تلشا خود را برای موفقیت تیم انجام می‌دهند.

* اهل شو و نمایش و اینستاگرام نبودم اما ظاهرا اختیار ندارم

رمضانی خاطرنشان کرد: امروز می‌خواستم تیم را وارد قسمت CIP فرودگاه کنم ولی به من اجازه ندادند آنها می‌گویند صرفه‌جویی کنید ولی مگر استقلال پشتوانه ندارد که در آستانه یک بازی آسیایی از حضور در جایگاه CIP محروم شود؟ هزار راهکار برای درآمدزایی در این باشگاه وجود دارد ولی من سرپرست تیم اختیار ندارم که بازیکنانم را به جایگاه CIP ببرم من هیچگونه چشم‌داشت مالی به این باشگاه نداشته‌ام ولی واقعا نمی‌توانم در چشم بازیکنان نگاه کنم. من در خانه‌ای زندگی کرده‌ام که ناصر حجازی زندگی کرده و نمی‌توانم خیلی از مسائل را ببینم.خیلی‌ها به من گفتند بی‌تفاوت باش، سرپرستی استقلال شهرت دارد، در آنجا بمان و خودت را روی بورس نگه دار ولی اعتقاد من به این مسائل نیست. من نمی‌توانم اینگونه باشم. تاکید می‌کنم نه اهل شو بودم و نه اهل نمایش ولی یک جایی دیگر کار از دستم خارج می‌شود.

*با پوشیدن کت و شلوار و پر کردن برگه تعویض نمی‌توانم کمک کنم

وی تصریح کرد: اخلاق من اینگونه است که اگر نتوانم کمک کنم  خودم می‌روم. اگر قرار است فقط کت و شلوار بپوشم و برگه تعویض پر کنم پس به چه دردی می‌خورم؟ شاید با رفتن من خیلی‌ها بیدار شوند. شاید با این حرکت من خیلی از آقایان تلنگری به خودشان بزنند. شاید نبود من بتواند در اینجا به استقلال کمک کند. من نمی‌خواهم تقصیر را به گردن کسی بیندازم ولی احساس می‌کنم مدیران باشگاه یا وقت رسیدگی به امور تیم را ندارند و یا اینکه باید نگرش‌شان را تغییر دهند من به عنوان یک فوتبالی حسم این است که این تیم با این شرایط لطمه می‌خورد.

سرپرست استقلال تاکید کرد: چطور می‌شود استقلال شرایط اولیه تمرینی که لباس و توپ و اینگونه مسائل است را در اختیار نداشته باشد. در این مدت نه اهل مصاحبه بودم و نه سعی کردم شانتاژ کنم اما انصافاً خسته شده‌ام و وقتی می‌بینیم یکسری اتفاقات رخ داده که تیم از حالت همدلی خارج شود مجبورم کنار بکشم.

*همه تقصیرها گردن من اما به داد استقلال برسید

رمضانی ادامه داد: شاید رفتن من در این مقطع به استقلال کمک کند اما نمی‌توانم منکر شوم که بزرگ‌ترین افتخارم خدمت به این مجموعه بود. اصلا شما بگویید همه تقصیرها گردن سعید رمضانی است ولی لطفا کمک کنید امور این تیم درست انجام شود و به داد استقلال برسید. مجیدی یک مربی جوان است که آمده تا به تیم کمک کند ولی نباید رفتارهایی صورت بگیرد که یک مربی جوان دلسرد شود. اولویت‌ها برای استقلال رسیدگی به امور این تیم و امکانات برای 30 بازیکن و چند مربی است نه اینکه ما این همه دغدغه داشته باشیم.

*اگر قرار است خدمت کنم باید ابزار داشته باشم

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌خواهد به کارش در استقلال ادامه بدهد، گفت: اگر قرار است خدمت کنم باید ابزار در اختیارم باشد تأکید می‌کنم با پوشیدن کت و شلوار و پر کردن برگه تعویض کاری از دستم بر نمی‌آید. این مسائل باید از ریشه درست شود نه من بلکه هر کسی در این پست و سمت قرار بگیرد، اگر شرایط امکانات و ابزار برایش فراهم نشود مطمئنا دچار مشکل خواهد شد.

رمضانی خاطر نشان کرد: من با فرهاد مجیدی هم صحبت کردم و او از من خواست که کنار تیم باشم ولی به مجیدی هم گفتم وقتی نمی‌توانم کمک کنم و اختیاری ندارم مطمئناً نبودنم بهتر از بودنم است. امروز هم در فرودگاه تمامی کارهای تیم را انجام دادم و نگذاشتم بچه‌های تیم ذره‌ای دچار مشکل شوند در این مدت تلاش زیادی کردم تا به تیم کمک کنم و 24 ساعته وقت گذاشتم، چشمداشت مالی هم نداشتم ولی انصافاً با این شرایط کار کردن غیرممکن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.