به گزارش رویترز، به رغم اینکه تعطیلات سالانه چین به مدت ۱۰ روز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمدید شد، موج جدید بازگشت مسافران از تعطیلات آغاز شده و دولت چین  اعلام کرده که افراد پس از بازگشت از تعطیلات به پکن به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و افراد متخلف از این تصمیم را تهدید به مجازات کرد.  

تازه‌ترین برآوردها حاکی است که خسارت وارده به صنعت گردشگری جهانی به دنبال شیوع ویروس کرونا به ۸۰ میلیارد دلار می‌رسد.  

مرکز اطلاع رسانی اقتصادی هوشمند در تارنمای خود گزارشی در ارتباط با شیوع کرونا در چین در سال جاری میلادی منتشر کرده که نشان دهنده افزایش زیان‌های وارده به صنعت گردشگری دنیاست.  

این مرکز معتقد است که نگرانی‌های فزاینده ناشی از این ویروس در آینده نزدیک پایان نمی‌یابد و همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از گردشگران زمان سفر خود را برای مدت نامشخصی به تاخیر بیاندازند.  

همین موسسه اقتصادی پیش بینی کرده است که وضعیت گردشگری چین همچنان مبهم خواهد بود و صنعت گردشگری این کشور دستکم تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی بهبود نخواهد یافت.  

کشورهای اتحادیه آسیای جنوب شرقی نیز زیان کلانی را متحمل خواهند شد. شمار گردشگران چینی به این کشورها برای مدت طولانی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت و میزان خسارات وارده به کشورهای آ سه آن به هفت میلیارد دلار خواهد رسید.  

کره جنوبی هم در گزارشی آورده است که در سال جاری میلادی نزدیک به ۱۵درصد از شمار مسافران چینی کم خواهد شد که خسارتی معادل ۲ میلیارد دلار به صنعت گردشگری این کشور وارد خواهد کرد.  

شمار پروازهای خارجی چین در ماه ژانویه (دی-بهمن) امسال به دنبال شیوع کرونا تا ۱۴ درصد کاهش یافت و برای ماه‌های مارس و آوریل تا ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.  


 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.