دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص تمهیدات وزارت بهداشت برای تامین داروی بیماران خاص در طول نوروز ۹۹ گفت: از آنجایی که این بیماران دارای بیماری مزمن هستند، از گذشته شناسایی شده‌اند و بعید است که در طول ایام عید نوروز برای تهیه دارو با مشکل مواجه شوند.

 

وی افزود:‌ هر بیماری پزشک خود را می‌شناسد و با او در ارتباط است. همچنین دُز دارویی که بیمار باید مصرف کند کاملا مشخص است و پزشکان تا پیش از فرارسیدن ایام تعطیلات، بیماران خود را مدیریت می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: برای تامین دارو و تجهیزات در طول عید تمهیدات لازم اندیشیده شده و به هیچ عنوان نگرانی برای موجودی دارو نداریم و توزیع به‌دقت انجام خواهد شد.

شادنوش درادامه با تاکید بر اینکه داروهای مصرفی بیماران خاص داروهایی نیست که توزیع آن هفتگی انجام شود، اظهار کرد: معمولا نیازهای دارویی بیمار بسته به نوع بیماری او برای چند ماه تامین می‌شود و هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تامین داروی بیماران MPS در ایام نوروز نیز تصریح کرد: داروی این بیماران هم با کمک‌های سازمان‌های مختلف، تامین شده است و در طول عید در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.