علی محمد سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بعد از حادثه پلاسکو ساختمان شمالی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و در آن زمان مسئولان امر توصیه به تخریب این ساختمان داشتند تا به صورت یکپارچه با برج جنوبی ساخته شود، گفت: اما از آنجایی که کسبه و هیات مدیره این ساختمان راضی به این امر نبودند، شهرداری منطقه بررسی شرایط ساختمان از نظر ایمنی را در دستور کار قرار داد و مشخص شد ساختمان قابلیت مقاوم و ایمن‌سازی را دارد.

 

وی با بیان این‌که از ۲۰ شهریور سال گذشته پروژه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی ساختمان شمالی پلاسکو آغاز شد، اظهار کرد: کسبه و هیات مدیره با اخذ مشاوران در این زمینه نسبت به ایمن‌سازی ساختمان در مقابل حریق، ایجاد دسترسی‌های خروجی بیشتر، افزایش تعداد آسانسور، نصب درهای ضد حریق، سبک‌سازی ساختمان، تقویت ستون‌ها و ... اقدام کرده‌اند که خوشبختانه این پروسه به نقطه مطلوبی رسیده است.

شهردار منطقه 12 با بیان این‌که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان اسفندماه فعالیت عمومی ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان شمالی پلاسکو به اتمام می‌رسد و مغازه‌ها در اختیار کسبه قرار داده می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال 1399 فعالیت کسبه آغاز می‌شود.

سعادتی با بیان این‌که امیدواریم حادثه پلاسکو درس عبرتی برای شهر باشد تا ساختمان‌های ناایمن مقاوم سازی شوند، ادامه داد: تمامی هزینه‌های مقاوم سازی را کسبه پرداخت کرده‌ و ما نیز در شهرداری تهران نسبت به تسهیل در مجوزهای مربوطه اقدام کردیم.

شهردار منطقه 12 تهران با بیان این‌که بررسی‌های سازمان آتش‌نشانی نشان داده است که 1052 ساختمان ناایمن در منطقه 12 شهر تهران وجود دارد، گفت: البته در طی سالیان اخیر مقاوم سازی بسیاری از آنها آغاز شده است و امیدواریم با کمک کسبه و مالکان بتوانیم از تعداد ساختمان‌های ناایمن شهر کم کنیم.

وی با بیان این‌که سامانه‌ای طراحی شده است که برای اولین بار در شهرداری تهران در منطقه 12 فعال است، اظهار کرد: اطلاعات تمام املاک ناایمن بر روی این سامانه درج شده است و جلسات منظمی با دادستانی در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن منطقه داریم که امیدواریم بتوانیم با تلاش همگان شهری ایمن‌تر داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.