«وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز نسبت به اتهامات جدید آمریکا علیه شرکت هواوی واکنش نشان داد.

وزیر خارجه چین در پاسخ به پرسش رویترز درباره اتهام جدید آمریکا علیه شرکت هواوی مبنی بر سرقت اسرار تجاری شرکت های آمریکایی گفت: ما نمی دانیم چرا آمریکا به عنوان ابرقدرت با استفاده از تمامی قدرت ملی و حتی با بسیج هم پیمانان خود یک شرکت چینی را سرکوب می کند. شرکت هواوی یک شرکت صد در صد خصوصیست و این شرکت با پشتکار و خرد خود به رقابت در بازار پرداخته و رشد و توسعه یافته است. به نظر من، تنها دلیل آمریکا برای سرکوب کردن این شرکت آن است که شرکت هواوی خارج از تصوراتش توسعه یافته است.

وی افزود، آمریکا نمی تواند امتیاز شرکت های دیگر در زمینه های اقتصادی، علمی و فنی را بپذیرد و نمی خواهد شاهد رشد و توسعه دیگر کشورها و قدرتمند شدن شرکت های سایر کشورها باشد.

وزیر خارجه چین گفت: آمریکا که به شایعه پردازی و بی اعتبارسازی شرکت هواوی پرداخته، هیچ شواهدی ارایه نکرده است. پرونده های ویکی لیکس و اسنودن نشان می دهد، همان شرکت های مخابراتی آمریکا هستند که تخلف می کنند. شرکت هواوی به جهان اعلام کرده که مایل است هر نوع قرارداد "نه پشت درهای بسته" امضا کند تا از طریق قانون، شفافیت عمل خود را ثابت کند.

وزیر خارجه چین اظهار داشت: سرکوبی شرکت هواوی از سوی آمریکا بی دلیل و نیز بی اخلاقیست. برخی کشورها از جمله انگلیس و آلمان به شایعه آمریکا توجه نکرده و اعلام کردند که محیط عادلانه رقابت را برای شرکت های دیگر کشورها از جمله هواوی فراهم می کنند. به نظر من این عملکرد هماهنگ با قانون بازار است و نیز انتخاب عاقلانه و درست کشورهای مستقل به شمار می رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.