راشاتودی گزارش داد ، در حال حاضر یکی از مشکلات جدی که صادرکنندگان نفت با آن مواجه اند کاهش تقاضا برای این طلای سیاه است به طوری که عربستان سعودی برای به دست آوردن بازار مصرف هند در پی ساخت پالایشگاهی در شهر ماهاراشترا در این کشور است.

روسیه نیز رقیب سرسخت عربستان سعودی درصدد صادرات نفت به این کشور است و روسیه از سال ۲۰۱۷ یعنی از زمانی که نایارا را از  ایسر اویل خرید در بازار نفت هند حضور داشته است.

نایارا یکی از کمپانی های نفتی در شهر بمبئی در هند است که با ۵۰۰۰ هزار خرده فروشی در زمینه های تصفیه و بازاریابی در این کشور فعالیت می کند.

روسیه تا کنون در بازار نفت هند حضور داشته است اما حضور وی پر رنگ نبوده است و در واقع در بازار پایین دست هند حضور داشته است و اکنون با گذشت سه سال از این اتفاق روسیه سهم بیشتری از بازار هند می خواهد.

در حال حاضر هند یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری است به طوری که تولیدات داخلی این کشور روز به روز در حال افزایش است و تنها در سال گذشته تولیدات داخلی این کشور ۱۷ درصد رشد کرده است.

مقامات هندی به دنبال کاهش وابستگی این کشور به واردات نفت خام هستند به طوری که پیش بینی کرده اند که هند تا پایان سال ۲۰۲۰ واردات نفتش را تا ۱۰ درصد کاهش خواهد داد اما کارشناسان اقتصادی وقوع این اتفاق را بعید می دانند چرا که تا سال ۲۰۱۹ وابستگی این کشور به واردات نفت به ۸۵ درصد رسیده است.

بدیهی است که صادرکنندگان نفت بزرگ دنیا که سابقه کافی در این زمینه دارند رویای در دست گیری بازار هند را داشته باشند چرا که این کشور یکی از بزرگترین بازارهای داخلی تقاضا را دارد و در عین حال تقاضا برای نفت در آن روز به روز در حال افزایش است.

در مقایسه با صادرکنندگان محلی و قدیمی در این کشور مثل عربستان سعودی و عراق روسیه تازه وارد در این بازار به حساب می آید و ممکن است در دست گرفتن بازار هند منجر به تنش های سیاسی بین این کشورها شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.