روحانی: مطمئن باشید انتخابات است، نه انتصابات/ خواهش می‌کنم سخت‌گیری‌ها را کم کنید تا مشارکت بیشتری داشته باشیم/ نباید انتخابات را کنار بگذاریم/۵

 رئیس‌جمهور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره اینکه مضمون پیام‌های عربستان که پیش‌تر به آن اشاره کرده بود چه بوده و وضعیت جنگ یمن بر روابط ایران و عربستان تاثیرگذار است؟ گفت: همواره کشورهایی بودند که برای ما پیام‌هایی می‌آوردند، دولت پاکستان، دولت عراق و ... در این زمینه فعال بودند. پاسخ ما همواره این بوده است که ما مشکل پیچیده غیرقابل حل با عربستان نداریم و هر زمان آماده باشند درباره مسایل گفتگو می‌کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله در منطقه، موضوع یمن است. عربستان اشتباه بزرگی در منطقه انجام داد و فکر می‌کرد می‌تواند این کشور را ظرف چند ماه تصرف کند، اما تا به امروز هم خود عربستان و هم مردم کشور یمن گرفتار شدند. البته اگر عربستان از تصرف یمن دست بردارد، شرایط برای گفتگو و مصالحه بسیار آماده‌تر خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه معتقدم مسئله یمن را خود مردم این کشور باید حل کنند گفت: کشورهای متجاوز به این کشور باید ضمن دست برداشتن از اقدامات خود، خسارت به یمن پرداخت کنند.

حسن روحانی هم‌چنین درباره اینکه موضع‌گیری‌هایش درباره انتخابات و اینکه این اظهارات بر روند انتخابات تا چه اندازه تاثیرگذار است؟ گفت: من هیچ زمان انتخابات را زیر سوال نبردم و نخواهم برد، انتخابات یک مسئله مهم در کشور ماست و همان طور که رهبری فرمودند همه ارکان کشور با انتخابات و رای مردم پای کار آمدند.

وی ادامه داد: همه حرف من از روز اول این بود که نگذاریم یک وقتی انتخابات تبدیل به انتصابات شود، نه اینکه الان اینچنین است، خیر. چون اگر انتخابات واقعی نیست چرا من این میزان خواهش می‌کنم سخت‌گیری‌ها را کم کنید تا مشارکت بیشتری داشته باشیم.

روحانی گفت: مطمئن باشید انتخابات است نه انتصابات، آن انتخاباتی که انتصابات بود به رژیم قبلی و پیش از انقلاب اختصاص داشت و ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی در تاریخ ما رخ دهد. حتما ما انتخابات داریم و همه مردم باید در آن شرکت کنند، ممکن است ما از فرایندها راضی نباشیم و اشکالی ندارد که انتقاد داشته باشیم، اما نباید برای این موضوع انتخابات را کنار بگذاریم. من افتخار می‌کنم در سال های ۹۲ و ۹۶ با انتخاب مردم روی کار آمدم و اگر انتخابات نبود ارکان کشور مشروعیت نداشتند. من از همه مردم خواهش می‌کنم که پای صندوق آرا بیایند ان‌شاالله بهترین‌ها برگزیده شوند و مجلس خوبی پیش روی ما باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.