سرهنگ سیدجعفر جوانمردی افزود : با بررسی ها و تحقیقات ماموران پلیس فتا، هویت ۲ متهم این پرونده شناسایی شد. 

وی اظهار داشت: با هماهنگی قضائی دو متهم ۲۴ و ۳۰ ساله دستگیر شده و در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی بندرانزلی اظهار داشت: اداره کنندگان این دو صفحه اینستاگرامی با چهار هزار دنبال کننده با انتشار اخبار کذب مبنی بر انتشار ویروس کرونا در بندرانزلی، موجب تشویش خاطر شهروندان شده بودند که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی بندرانزلی در پایان از شهروندان خواست، اخبار فضای مجازی را از صفحات رسمی پیگیری کنند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده ، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

مقامات بهداشت چین می گویند تعداد موارد تایید شده ویروس جدید کرونا در سرزمین اصلی چین از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته و تعداد مرگ و میر ناشی از آن هم به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است.

مقامات کمیسیون سلامت ملی روز دوشنبه گفتند مجموع تعداد مبتلایان تایید شده با بیش از سه هزار مورد جدید به ۴۰ هزار و ۱۷۱ نفر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.