بااین‌حال روز گذشته ترقی، عضو حزب مؤتلفه و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: این اتهام کاملا غیرواقعی است و نه آقای علم‌الهدی و نه سپاه از ابتدا هیچ‌ دخالتی در این مسئله نداشتند و سپاه از همان ابتدا تأکید کرد هیچ‌کس به نام ما یا منتسب به ما حق ندارد در این زمینه‌ها موضع‌گیری کند. سپاه از اتحاد میان نیروهای انقلاب حمایت می‌کند؛ اما ورود مصداقی به این زمینه نمی‌کند و تاکنون هم به‌هیچ‌وجه دخالتی نکرده‌اند. آیت‌الله علم‌الهدی نیز بارها به ما گفتند که ما در مورد مصداق به‌هیچ‌وجه ورود پیدا نمی‌کنیم و اگر کسی گفت که من با حاج‌آقا صحبت کردم یا اگر کسی ادعا کند که ما ایشان را به صحنه دعوت یا از ورود وی جلوگیری کرده‌ایم، همه اینها تکذیب می‌شود.

 

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (اصولگرایان) در خراسان رضوی، هفته گذشته با برگزاری انتخابات درون‌تشکیلاتی، فهرست نهایی خود را برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات منتشر کرد که شامل چهار نماینده فعلی مشهد (حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و جواد کریمی‌قدوسی) و فاطمه رحمانی به‌عنوان منتخب پنجم و نماینده بانوان بود؛ اما این لیست اعتراض دیگر اصولگرایان مشهدی را در پی داشت که در واکنش به آن، «ائتلاف بزرگ جریان مردم» را با شعار «نه به مجلس تکراری» منتشر کردند. شورای تشکل‌های فرهنگی- اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای، دلایل خود را در مخالفت با لیست شورای ائتلاف اصولگرایان برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات مطرح کرد. در این بیانیه آمده است: «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مشهد به لیستی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس رسیده است که در آن هیچ گزینه جوان، مؤمن و انقلابی کارآمد وجود نداشته و این معنایی جز زیر پا ‌نهادن مهم‌ترین اصل از اصول بیانیه گام دوم انقلاب ندارد. این در حالی است که نیروهای انقلابی مشهدالرضا(ع) با سلایق و طیف‌های گوناگون با پذیرش اصل وحدت بر مبنای اصول انقلاب اسلامی، به دنبال ایجاد همدلی برای رسیدن به یک لیست انقلابی، کارآمد و جوان از دل یک فرایند شاخص‌محور، ماه‌ها تلاش مجاهدانه کرده‌اند؛ اما در نهایت به دلیل سوء‌تدبیرهایی که انجام گردید، شاهد یک اتفاق خجسته در این خصوص نبودیم».

 

جوانان با هم کنار نیامدند

روز گذشته ترقی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی، در واکنش به این نقدها و اعتراض‌ها، تقصیر را گردن جوانان انداخته و گفته است مقصر خودشان هستند که با هم کنار نیامدند. او گفته است: «خانم‌ها که با تعداد درخور توجه پنج نفر در مجمع حضور داشتند، دو، سه نفر به نفع یک خانم کنار رفتند و رأی خانم‌ها روی یک نفر متمرکز شد؛ ولی جوان‌ها این اقدام را انجام ندادند و موجب شد که رأی جوانان پخش شود؛ درحالی‌که اگر این کار را می‌کردند و خودشان با هم کنار می‌آمدند، حال آنکه ما هم به آنها این را پیشنهاد کردیم، قطعا می‌توانستند رأی مناسب را به دست بیاورند و حداقل یک نفر از آنها وارد لیست شود. آنهایی که خیلی طرفدار جوان‌گرایی بودند، شبهاتی را با این مضمون که مهندسی انجام ‌شده است، مطرح کردند و همه اینها را ما آوردیم و آرا را بازشماری کردیم و متوجه شدند که ادعای درستی نداشته‌اند و تمام فرایند رأی‌گیری از طریق اینستاگرام به صورت زنده پخش می‌شد و خود نامزدها تا ساعت دو شب در روند شمارش آرا حضور داشتند. تلاش ما بر این بوده تا نشان دهیم هیچ ابهامی در رأی‌گیری وجود نداشته است و اکنون که نامزدها به این نتیجه رسیدند که هیچ ابهامی در رأی‌گیری نبوده، اکثرا  انصراف داده‌اند».

همه اینها در حالی است که جامعه جوانان متحد اسلامی خراسان نیز لیست کاندیداهای مورد حمایت خود را منتشر کرده است. تا اینجای کار، مشهدی‌های اصولگرا با سه نحله می‌خواهند در انتخابات باهم رقابت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.