شبکه خبری سعودی «العربیه» به پیشروی نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر حلب در شمال این کشور اذعان کرد.

العربیه گزارش داد که پیشروی ارتش سوریه «امروز دوشنبه در اطراف حلب ادامه دارد و روز گذشته با تسلط بر ده‌ها روستا، موفق شد پیشروی چشمگیری به دست آورد».

به گزارش این شبکه، عملیات امروز ارتش سوریه برای تسلط بر ارتفاعات «الشیخ عقیل» واقع در شمال غرب شهر حلب است؛ به گونه‌ای که نیروهای سوری قصد دارند با پیشروی در این محور، مناطق بسیاری را از نظر آتشباری ساقط کنند.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه همچنین قصد دارد خود را به ارتفاعات راهبری «الشیخ برکات» برساند و هم اکنون در این محور، به شدت با تروریستها درگیر است.

العربیه با اذعان به پیشروی سریع ارتش سوریه در روز یکشنبه و تسلط بر دهها روستا و شهرک در شمال و شمال غرب شهر حلب، گزارش داد که ارتش سوریه روز گذشته توانست ۳۰ شهرک و روستا را در اطراف حلب آزاد کند.

به گزارش این شبکه، ارتش سوریه طی روزهای گذشته علاوه بر حلب، در استان ادلب نیز پیشرویهای زیادی داشته و در حال «تأمین امنیت کمربند مسیر بین‌المللی دمشق-حلب (ام-۵) است».

نیروهای ارتش سوریه از چهارم بهمن ماه گذشته عملیاتهای خود را در استانهای حلب و ادلب مجددا از سر گرفتند. فرماندهی کل ارتش سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که توجهی به داد و فریاد حامیان خارجی تروریست‌ها ندارد و باقی خاک سوریه را نیز آزاد خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.