بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با اشاره به پیروزی های چشمگیر اخیر ارتش سوریه ضمن تبریک این پیروزی ها به ملت سوریه به ویژه مردم حلب گفت:  وفاداری ساکنان حلب به کشور و ارتش همه محاسبات دشمنان را نقش بر آب کرد و حلب تاوان بسیار سنگینی داد. مردم حلب به کار و تولید طی سالهای محاصره ادامه دادند و این علاوه بر پایداری بود.

رئیس جمهور سوریه افزود: من مطمئن هستم که این نوع پایداری که نمایانگر اراده فولادی و وابستگی عمیق و ریشه دار است سبب خواهد شد که حلب از زیر خاکستر جنگ برخیزد تا جایگاه طبیعی و عالی در اقتصاد سوریه بیابد.

رئیس جمهور سوریه گفت: هنگامی که در اواخر سال ۲۰۱۶ شهر حلب آزاد شد گفتم که ماقبل آزادسازی حلب مشابه مابعد آن نخواهد بود. من می دانستم که قلوب و عقول نیروهای مسلح ما کجا سیر می کند و من به وطن پرست بودن مردم حلب و وفاداری آنها به کشورشان مطمئن بودم و اینکه ارتش محاسبات دشمن را برهم خواهد زد و این رخ داد. حلب تاوان سنگینی پرداخت کرد که این به سبب بزرگی مردم آن و مواضع میهن پرستانه آن بود. سالها حملات شدید و وحشیانه به بیشتر محله های آن و دهها کشته و زخمی و یتیم و بیوه زنان و سالها محاصره بدون آب و برق و دیگر مایحتاج زندگی برای این بود که حلب به زانو درآید و مردم آن تسلیم شوند و با شلیک هر گلوله و خمپاره امید دشمنان برای اینکه حلب تسلیم شود بیشتر می شد این رویا آنها بود ما در حقیقت با هر گلوله ترس ریخته می شد و تمایل به مقابله با چالش بیشتر می شد و روحیه میهن پرستی بیشتر و ایمان به کشور قوی تر می شد.

وی افزود: مردم حلب به پایداری اکتفا نکردند بلکه به تولید و کار طی سالیان محاصره با وجود شرایط سخت ادامه دادند. درست است که با آزادسازی حلب در سال ۲۰۱۹ امنیت شهر حلب تامین نشد و زیر گلوله ماند و درست است که پیروزی در نبرد به مثابه پیروزی در جنگ نیست، بلکه این در منطق انتزاعی نظامی است که مبتنی بر ا هداف و نتایج است؛ اما در منطق ملی پیروزی از زمان آغاز پایداری شروع می شود و با این منطقه حلب پیروز شد و سوریه پیروز شد. ما بر ترسی غلبه کردیم که قصد داشتند در جانمان اندازند ما بر توهمات که قصد داشتن داشتند در ما ایجاد کنند غلبه کردیم ما بر تجزیه و کینه و خیانت و هر فردی که این ویژگی را داشت و حامل آن بود غلبه کردیم. ما می دانیم که این پایان جنگ و پایان توطئه ها و زوال تروریسم و تسلیم شدن دشمنان نیست اما دماغ آنها به عنوان مقدمه شکست کامل دیر یا زود به خاک مالیده شد. نباید آرام بگیریم و راضی شویم و باید آماده و مهیا نبرد بعدی شویم و نبرد ادلب و حلب ادامه دهیم.  این آزادسازی مقدمه ای برای آماده شدن برای نبردهای آتی است و نبرد آزادسازی حومه حلب و ادلب ادامه دارد و این صرف نظر از حباب های صوتی توخالی است که از شمال می آید. نبرد آزادسازی در سراسر سوریه و درهم کوبیدن تروریسم و تحقق ثبات ادامه می یابد.

رئیس جمهور سوریه گفت: ارتش سوریه در عمل به وظایف ملی خود درنگ نخواهد کرد. در تاریخ ارتشی پیروز نشده است مگر اینکه مردم در نبردش با آن همراه بوده باشند و دیدگاه آن با مردمش یکسان باشد و این را ما در حلب و دیگر شهرهای سوری دیدیم. هنگامی که ارتش سوریه را در آغوش گرفتید آنرا حامی خود یافتید و از شما دفاع و به خاطر شما جانفشانی کرد.در هنگام و لحظات شادی باید لحظات درد و حزن را یادآور شویم و نبود عزیزان که برای زندگی و سعاد دیگران جان خود را دادند ما در برابر کشته شدگان و زخمی شدگانمان سرتعظیم فرود می آوریم و به آنها و خانواده هایشان ادای احترام می کنیم و این پیروزی را به آنها تقدیم می کنیم.

بشار اسد گفت: درود بر مردمی که پایداری کردند و درود بر ارتش عظیم ما و نیروهای هم ردیف آنها و درود بر صلابت آنها در سرما و گرما که امنیت را به ما بخشیدند و تبریک و درود بربرادران و دوستان و متحدان ما شانه به شانه ارتش در زمین و هوا جنگیدند و خون آنها با خون ارتش ما درهم آمیخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.