فیصل بن فرحان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی دی ولت و درباره نقش توافق برجام در مهار برنامه هسته‌ای ایران و جلوگیری از تولید بمب گفت: ایرانی‌ها باید پاسخگو باشند و به آنچه در قرارداد متعهد شده‌اند، پایبند بمانند. متأسفانه نمی‌توان مطمئن بود که آنها واقعاً این‌گونه عمل می‌کنند.

وی افزود: «به همین دلیل از اروپایی‌ها و جامعه جهانی می‌خواهیم که از اهرم‌های موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده کنند.»

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه به اعتقاد او جامعه جهانی برای دور نگه‌داشتن ایران از سلاح‌های هسته‌ای مصمم است، در رابطه با امکان نجات برجام می‌گوید: «فکر نمی‌کنم که بتوان توافق هسته‌ای را به فرم کنونی‌اش نجات داد. چرا که در درازمدت برای عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به اندازه کافی مؤثر نیست.

وزیر خارجه عربستان افزود: «مسئله نباید نجات توافق بلکه بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره برای دستیابی به توافقی بهتر باشد.» توافقی که نگرانی‌های جامعه جهانی از جمله فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه و برنامه موشکی بالستیک ایران را دربر بگیرد.

وی گفت: از اروپا می‌خواهم از تماس‌های خوب خود با ایران استفاده کند تا برای ایرانی‌ها روشن شود که آنها باید در مورد توافقی مذاکره کنند که مورد قبول همه است و به مشکلاتی که آمریکا و همسایگان ایران پیوسته به آن اشاره می‌کنند هم بپردازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.