رضا صادقی در واکنش به برخی حرمت‌شکنی‌ها در فضای مجازی با استناد به انتشار یک عکس، گفت: «از کَرده‌ها و ماندن‌هایم کنار مردمی که از نزدیک میشناسم‌شان، هرگز پشیمان نیستم. بر این باورم که عزت و احترام هنرمند چیزی است که خداوند به آنها اعطا کرده و حفظ و صیانت از آن هم از سوی اوست. اما با دیدن رفتارهای برخی در فضای مجازی و این توهین‌ها، کمی احساس غربت کردم.»

صادقی افزود: «از ما که گذشت ولی کمی نسبت به کسی که بیشترین آسیب را در حمایت پرافتخار از مردمش دیده، منصف باشیم. سال‌های پیش که صفحات مجازی وجود نداشت، فردی به من گفت: «از افکارت دست بکش، با باورها نمی‌شود زندگی کرد». ولی من در پاسخش گفتم: «هر جا لازم باشد مردم بخندند یا آرام شوند، همیشه خواهم بود چون معتقدم در همه سرزمین ها، این مردمان آن جامعه هستند که همیشه به یک جریان و فرد ماندگاری می‌دهند». راستش برای من افکار آن فرد چندان مهم نبود ولی در سال‌های گذشته هر سال با یک اتفاق هزاران «درود به شرفت» شنیدم و با رفتاری دیگر «تُف به شرفت» به سمتم سرازیر شد. ولی ماندم و تحمل کردم. فقط به عشق همین مردم.»

وی درباره انتشار تصویرش در یک همایش انتخاباتی گفت: «در هر صحنه‌ای که پا گذاشتم، برای حال خوب مردمم بوده وگرنه به لطف همین مردم هیچ نیاز مالی‌ای ندارم. خصوصا آنهایی که کنسرت رفتن برایشان آرزو شده در این روزگار تلخ تر از زهر. اگر در این برنامه بودم و خواندم با پسوند «حضور» بوده و نه «همراه». شیطنت‌هایی هم که شده به هر حال از سوی همین مردم پاسخ داده خواهد شد.»

رضا صادقی گفت: «این آخرین بار است که در این مورد حرف می‌زنم و روی صحبتم با آنهایی است که دو دهه بودنم در کنار همین مردم را زیر سوال بردند. برخی هم که همیشه هستند تا از این فرصت‌ها برای تخریب من خوشحال شوند و با سوء تعبیرهای بی ربط، نام و نشانی برای خود دست و پا کنند. بارها خواستم این فضای مسموم مجازی را رها کنم و بروم ولی دوستان و اطرافیان مانع شدند. این روزها باز هم این فضای مسموم حالم را خراب کرده و باید فکری دوباره برای ادامه حضورم داشته باشم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.