دکتر  مصطفی جوانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این دو فرد هم اکنون در قرنطینه قرار دارند و نمونه گیری از آنها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تا قبل از مشخص شدن نمونه گیری از این دو فرد نمی توان به طور دقیق در مورد ابتلاء آنها به ویروس کرونا اظهار نظر دقیقی داشت.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دادن اطلاعات بیش از این در مورد بیماران مشکوک به کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه خودداری کرد.

مازندران دو دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت مجزا در بابل و ساری دارد که دانشگاه بابل منفک از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مستقر در ساری فعالیت می کند.

پیش از این معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده بود که هیچ موردی از بیماری ویروسی کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه مشاهده نشده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل 

این مرکز در سال ۱۳۶۲ تأسیس شد و در بهمن ۱۳۶۴ اولین دوره دانشجوی پزشکی از طریق آزمون سراسری پذیرش شده و با حضور وزیر فرهنگ و آموزش عالی وقت عملاً کار خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۶۵ دانشکده علوم پزشکی رشت، در سال ۱۳۶۷ دانشکده علوم پزشکی ساری و در سال ۱۳۷۱ دانشکده علوم پزشکی گرگان تأسیس شدند.

با تصویب قانون تشکیل «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و انتزاع دانشکده‌های گروه پزشکی از «وزارت فرهنگ و آموزش عالی» و الحاق به «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در بابل استقرار یافت. پس از گذشت چندین سال، سازمان مرکزی، به مرکز مازندران انتقال یافت و موجب شد در سال ۱۳۷۰ دانشگاه علوم پزشکی بابل از مازندران استقلال یابد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.