محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره تهمیدات ویژه برای  ویروس کرونا در مدارس اظهار کرد: در تعامل پیوسته با وزارت بهداشت هستیم و با آقای دکتر نمکی هم صحبت  داشتم تا  از پروتکل های وزارت بهداشت تبعیت کنیم.

وی افزود: اگر لازم باشد محدودیت یا تعطیلی مدارس را داشته باشیم آن را حتما می‌پذیریم حتی اگر نیاز باشد تجهیزات خاص ضدعفونی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در مدارس نصب می‌شود.

ادامه تعطیلی مدارس قم در صورت نیاز

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به تعطیلی مدارس قم در روز شنبه مطرح کرد: وزارت بهداشت متناسب با تشخیص و نیاز موضوع تعطیلی مدارس را اعلام می‌کند. تعطیلی مدارس قم تا 16 اسفند صحت ندارد اما اگر برای بعد از روز شنبه نیاز به تعطیلی باشد مجدد اعلام خواهیم کرد.

مدارس شنبه سوم اسفند تعطیل است؟

حاجی میرزایی درباره تعطیلی مدارس در فردای روز انتخابات یعنی شنبه سوم اسفند نیز اظهار کرد: روز شنبه در بسیاری از مدارسی که حوزه انتخابیه هستند به دلیل ادامه شمارش آراء عملاً امکان دایر بودن وجود ندارد. این موضوع تنها درباره مدارسی است که شمارش آرای آنها طول بکشد و در مورد تمام شعب رأی‌گیری نیست و تشخیص آن بر عهده مناطق است.

وی درباره دایر بودن مدارس در روزهای پایان سال تحصیلی گفت: مدارس که دایر است و معلمان هم حضور دارند و امسال هم به دلیل تعطیلات ناخواسته اگر تعطیلی زودتر از موعد باشد از برنامه درسی عقب می‌مانیم بنابراین تا آخرین روز کاری رسمی مدرس دایر است.

معلمان هم مشمول افزایش ۵۰ درصدی قانون خدمات کشوری می‌شوند؟

وزیر آموزش وپرورش درباره تاثیر افزایش 50 درصدی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در دریافتی کارکنان آموزش و پرورش اظهار کرد:  این تصمیم دیروز ابلاغ شده و در اجرا قطعا با مصائبی  مواجه است که باید آن را رفع کنیم. کارکنان اداری ما قطعا مشمول آن هستند و درباره معلمان در حال بررسی هستیم همانطور که درباره اجرای رتبه بندی هم چند ماه برای رفع اشکال طول کشید.

وی در ادامه گفت: آموزش وپرورش به عنوان مجموعه‌ای که نیمی از دانش آموزانش دختر هستند و بیش از 69 درصد معلمان را  خانم‌ها تشکیل می‌دهند، ماموریت مشترکی با دفتر امور زنان  داریم یکی از موضوعات کودکان بازمانده از تحصیل است که دسترسی‌ها تامین شده است، 20 هزار مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز دارد و هرجا دانش آموزانی داشتیم  نظام آموزشی چتر خود را گسترده کرده است.

حاجی میرزایی بیان کرد: در نظر داریم با شناسایی افرادی که از تحصیل بازمانده‌اند کمک کنیم  تا 140 هزار نفر بازمانده از تحصیل تحت آموزش قرار بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.