همکاری مهدی ترابی و علی علیپور ۲ بازیکن تهاجمی پرسپولیس برابر شارجه نکته مثبت این تیم بود. یکی می‌ساخت و دیگری می‌نواخت و این هماهنگی بارز و مشخص می‌تواند برای حریفان داخلی و آسیایی پرسپولیس تبدیل به کابوس بزرگی شود. جالب آنکه این همکاری ترابی و علیپور جلوی چشمان دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی انجام شد. در این دیدار به نظر می‌رسید علی علیپور تحت نظر یحیی گل‌محمدی احیا شده باشد. مهاجم اول پرسپولیس در این دیدار نه تنها دوید و جنگید بلکه با استفاده از شم بالای گلزنی خود ۲ گل هم به ثمر رساند تا ستاره بازی لقب بگیرد. هرچند به قول خودش گل‌های او پرپر شد! بهتراست خودتان تازه‌ترین گپ و گفت ما با علی علیپور آن هم پس ازبازی با شارجه را بخوانید.

فکرش را می‌کردی ۲ گل به شارجه بزنی؟

چه فایده؟! حیف شد. همیشه گفتم گل زدن زمانی لذت‌بخش است که همراه با برد باشد. وقتی ۲ تا گل بزنی، اما تیم برنده نشود هیچ فایده‌ای ندارد.

می‌توانستی هت‌تریک هم بکنی اما...

دوست داشتم هت‌تریک می‌کردم و پرسپولیس هم برنده می‌شد. در واقع زمانی شیرین می‌شد که می‌توانستم سومین گل و گل برتری تیم خودم را بزنم.

یک شکست و یک تساوی در ۲ بازی نتیجه درخور توجهی نیست. قبول داری؟

شما کدام‌یک از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را سراغ دارید که یک تیم دو مرتبه متوالی در خانه حریفان بازی کند؟ چرا ما باید در قطر و امارات پشت‌سر هم بازی کنیم و نتوانیم در خانه میزبان باشیم. مطمئن باشید اگر در خانه بازی می‌کردیم شارجه را در استادیوم آزادی شکست می‌دادیم. دست هواداران ایرانی و هموطنان مقیم امارات درد نکند که برای تشویق ما آمدند ولی اگر بازی در استادیوم آزادی برگزار می‌شد، ما از لحاظ روحی و روانی بهتر بازی می‌کردیم و حریف را شکست می‌دادیم.

هر دو گل تو روی پاس‌های مهدی ترابی به ثمر رسید. به نظر می‌رسد هماهنگی خوبی با هم پیدا کرده باشید؟

مهدی فوتبالیست قوی و خوش‌تکنیکی است. دستش درد نکند پاس‌های خوبی داد و به خوبی برای من موقعیت ساخت. من و مهدی ترابی هر دو دوست داشتیم این پاس و گل‌ها به برد منجر می‌شد.

کریستین اوساگونا هم خیلی خوب جنگید و اگر خوش‌شانس بود می‌توانست یکی از گلزنان بازی باشد.

بله، او بد شانس بود که نتوانست گل بزند. در یکی، دو صحنه به خصوص ضربه سری که زد باید گل می‌شد، اما واقعاً زحمت خودش را کشید و خیلی دوید.

تیم حریف هم در ضدحمله خیلی خطرناک بود.

شارجه دو بازیکن خیلی زهردارخارجی داشت.

کایو و مندس؟

بله، این دو محور تیم حریف بودند و تکنیک بالایی هم داشتند. اگر اشتباه نکنم یکی گل زد و آن یکی هم پاس گل داد.

در یک صحنه نزدیک بود به شدت مصدوم شوی، اما داور به بازیکن خشن شارجه فقط کارت زرد داد؟

بله، خدا خیلی به من رحم کرد. عکس و صحنه آهسته فیلم بازی را که دیدم متوجه شدم که خدا کمکم کرده است. به نظرم داور باید بازیکن شارجه را اخراج می‌کرد، اما فقط یک کارت زرد داد.

یحیی گل‌محمدی در رختکن چیز خاصی نگفت؟

نه، از همه تشکر کرد و به بچه‌ها خسته نباشید گفت.

شما ۱۲ اسفند باید به مصاف التعاون عربستان بروید. تیم عربستانی صدرنشین گروه است و به نظر می‌رسد این بازی سخت‌ترین بازی پرسپولیس باشد.

متأسفانه روی کاغذ میزبان تیم عربستانی هستیم، اما این بازی هم در امارات برگزار می‌شود و... نمی‌دانم چه بگویم! امیدوارم در دیدارهای بعدی نتیجه لازم را کسب کرده و دل هواداران پرسپولیس را شاد کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.