عبدالناصر همتی در واکنش به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نوشت: بار دیگر، دشمنی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با مردم ایران، خودرا درقالب مخالفت باتوصیه کارشناسان مجموعهFATF در مورد گامهایی که ایران در زمینه عمل به تعهدات خود در  مورد مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پول شویی انجام داده است نشان داد.

وی افزود: این رفتار سیاسى و غیر فنى از تابستان ١٣٩٥ تا امروز ادامه داشته است. گاه بصورت بهانه جویی های غیر فنى درجریان مجمع FATFتوسط نماینده آمریکا و کشورهای هم پیمانش وگاه نیز بصورت تلاش برای اخلال در گزارشهای کارشناسى .درحالی که در تمام بیانیه های مجمع گروه ویژه اقدام مالی ، مشخص بود که کشور ما گامهای بلندی در این مسیر برداشته است.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: مردم عزیزمان خوب میدانند که در این دوران سخت تحریمهای ظالمانه وفشارحداکثری،نظام پولی و مالی کشورمان توانسته است ارتباطات تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا، خارج از چارچوبFATF ،برقرار کند که تا حد زیادی تهدیدهای ناشی ازسنگ اندازی و دشمنی امریکا را مهار کرده است.بانک مرکزی نیز، با همراهی سایر بخشهای اقتصادی، مسیرخود را در جهت بر آورده ساختن نیازهای تجاری کشور،بدون وقفه انجام خواهدداد.

همتی افزود: عملکرد بانک مرکزی در طول  یکسال گذشته  این اطمینان خاطر را نزد مردم عزیز ایجاد کرده است ، که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.