سیدعلی آقازاده عصر امروز در ستاد انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار انتخابات در استان مرکزی اظهار داشت: طبق اخباری که به دست آمده فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شده و از ساعت ۱۰ به بعد هم تمدید فرآیند رأی‌گیری با تفویض اختیاری که وزیر کشور داشته دراختیار استان‌هاست و با توجه به نیاز هر استان و شرایط شعب اخذ رای در آن استان تصمیم لازم اتخاذ می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شرایط هماهنگی میان دستگاه‌ها، هیئت‌های نظارت و اجرایی در این دوره بهتر بوده و امیدواریم تا پایان ساعت رأی‌گیری مردم فرصت کنند که در این وظیفه ملی، مذهبی و شرعی خود شرکت کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم که از همین ساعت‌ها برای رأی دادن استفاده کنند و رأی دادن را به لحظات پایانی موکول نکنند.

آقازاده بیان کرد: خوشبختانه تخلفاتی که به فرمانداری‌ها گزارش شده بسیار کم بوده است و به تخلف‌های جزئی رسیدگی و برخورد شد و با تخلفات احتمالی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: فضای انتخابات در استان فضای خوب و تعاملی بوده و البته ممکن است تا ساعت ۲۲ فرآیند رأی‌گیری در روستاها و شعب سیار به اتمام برسد اما در شهرهای بزرگ نظیر اراک، ساوه و خمین ممکن است باز هم تمدید شود.

زمان برگزاری انتخابات در کردستان تا ساعت ۲۲ تمدید شد

بهمن مرادنیا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان با بیان اینکه این تمدید تنها در شعب اخذ مناطق شهری و به درخواست فرمانداران انجام شده است اظهار داشت: با توجه به موافقت وزارت کشور با تمدید زمان انتخابات، دست اندرکاران و عوامل اجرایی شعب اخذ رای موظف هستند روند جمع آوری رای را تا ساعت ۲۲ امشب ادامه دهند.

به نوشته ایرنا، وی با بیان اینکه مقدمات و امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان فراهم است و هیچ مشکلی در روند آن نیست، اضافه کرد: در صورتی که فرمانداران حوزه های انتخابیه اعلام نیاز کنند احتمال تمدید ساعت رای گیری از ۱۰ شب به بعد وجود دارد اما توصیه می‌شود مردم سریعتر نسبت به حضور در پای صندوق‌های رای اقدام کنند تا در ساعات پایانی رای‌گیری با ازدحام جمعیت مواجه نشوند.

مردانیا یادآور شد: اخذ رای در شعب روستایی تا ساعت ۱۰ شب انجام می شود و مسوولان و عوامل اجرایی موظف هستند از همه کسانی که در شعبه اخذ رای حضور دارند کار رای گیری را انجام دهند ولی از ساعت ۲۰ درب حوزه های مناطق روستایی بسته شود.

امکان تمدید انتخابات تا ساعت ۲۲ در استان اصفهان

حیدر قاسمی شامگاه (جمعه -دوم اسفند) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رای گیری تا ساعت ۲۰ تمدید شد. تمدید زمان اخذ رای بر عهده وزیر کشور است که معمولا با تمدید زمان رای گیری موافقت می شود.

وی افزود: تمام مدارس در نواحی شش گانه اصفهان تعطیل است. بسیاری از مدارس اصفهان دارای صندوق رای بودند و شمارش در این مراکز به دلیل تعدد نامزدها طول می کشد.

 بنا بر گزارش ایسنا، قاسمی ادامه داد: صندوق های سیار به مراکز درمانی زندان ها و پادگان ها ارسال می شود و قانون پیش بینی نکرده که برای بیماران در منازل صندوق سیار برده شود.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد صندوق های سیار در حوزه انتخابیه اصفهان ۷۵ صندوق است و در استان ۳۵۷ عدد است که فریدن ۵۶ صندوق سیار و سمیرم ۳۱ صندوق سیار دارد.

وی گفت: امکان تمدید زمان رای گیری تا ساعت ۲۲ وجود دارد، به دلیل اینکه مردم معمولا ساعت های پایانی را برای رای دادن انتخاب می کنند.

زمان رأی گیری در استان قزوین ۲ ساعت تمدید شد

مستقر در ستاد انتخابات استان قزوین منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان گفت: بنا بر اطلاعیه شماره ۳۳ ستاد انتخابات کشور، به علت حضور گسترده مردم در شعب اخذ رأی، زمان رأی گیری به مدت ۲ ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

به نوشته مهر وی از مردم خواست در ساعات باقیمانده برای انداختن آرای خود به صندوق به شعب تعیین شده مراجعه کنند. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز جمعه دوم اسفند در استان آغاز شده است.

تمدید زمان انتخابات در خراسان رضوی تا ساعت ۲۲

حسن جعفری در جمع خبرنگاران درخصوص تمدید زمان انتخابات اظهار کرد: با توجه به حضور مردم در تمام حوزه‌های انتخابیه استان خراسان رضوی، انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

بنا بر آنچه ایسنا گزارش داده است، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی همچنین از مردم درخواست کرد تا رای دادن و حضور در شعب اخذ رای را به آخرین ساعات موکول نکنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.