محمود ثمینی شامگاه شنبه در ستاد انتخابات استان لرستان اظهار داشت، با پایان شمارش آرا و تایید هیات نظارت بر انتخابات نتیجه کلیه حوزه‌های انتخابیه لرستان مشخص شد.

وی افزود: بر این اساس در حوزه خرم‌آباد و چگنی از مجموع ۱۹۵۰۶۳ رای ماخوذه ۱۸۶۳۳۷ رای صحیح بود که مرتضی محمودوند ۴۳۸۳۴ رای و ۲۳.۵۲ درصد مهرداد ویسکرمی ۳۸۰۷۷ و ۲۰.۴۳ درصد را کسب کردند و راهی بهارستان شدند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: در حوزه دورود و ازنا مجموع ۸۴۴۱۵ رای اخذ شد که ۸۰۹۱۰ رای صحیح بود و حسین گودرزی با ۲۸۴۳۰ رای و کسب ۳۵.۴ درصد آرا راهی مجلس شد.

وی ادامه داد: در حوزه الیگودرز نیز از ۶۰۷۴۷ رای ماخوذه ۵۹۵۷۸ رای صحیح بود که محمد خدابخشی با ۲۹۳۸۱ رای راهی مجلس شد.

شایان ذکر است پیش از این آرا قطعی و نتایج پایانی دیگر حوزه‌های لرستان اعلام شده بود.

مشارکت ۵۰.۴۲ درصدی کرمانی‌ها در انتخابات مجلس یازدهم

 رییس ستاد انتخابات استان کرمان تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان را ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: آراء مأخوذه در استان کرمان یک میلیون و ۹۲۱ هزار و ۱۰۸ رای بوده و درصد میزان مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات یازدهم مجلس ۵۰.۴۲ درصد بوده است.

"محمدصادق بصیری" عصر شنبه سوم اسفندماه در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور فعال مردم استان کرمان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تبریک به منتخبان مردم اظهار کرد: براساس آخرین نتایج تجمیع و اعلام شده از سوی وزارت کشور در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد از مجموع ۱۳۱ هزار و ۱۵۹ آرای صحیح، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی با ۵۳ هزار و ۲۰۲ رای حائز اکثریت آرا شد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه از مجموع ۵۸ هزار و ۷۴۸ آرای صحیح، صمدالله محمدی با ۱۸ هزار و ۲ رای حائز اکثریت آرا شد. 

بصیری با بیان اینکه در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار نیز از مجموع ۱۰۶ هزار و ۶۰۶ رای صحیح حسین جلالی با ۵۳ هزار و ۷۸۸ رای اکثریت آراء را کسب کرد افزود: در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان نیز از مجموع ۶۶ هزار و ۵۰۲ رای صحیح، عفت شریعتی کوهبنانی با ۴۴ هزار و ۴۵۳ رای حائز اکثریت آرا شد.

وی اظهار کرد: همچنین از مجموع ۱۱۱ هزار و ۴۴۴ رای صحیح در در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر، شهباز حسن‌پور بیگلری با ۴۸ هزار و ۸۶۴ رای اکثریت آراء را کسب کرد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه شهربابک از مجموع ۴۰  هزار و ۵۸۸ رای صحیح، مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی با ۱۳ هزار و ۳۵۰ رای حائز اکثریت آرا شد ادامه داد: در حوزه انتخابیه کرمان و راور، نیز محمدرضا پورابراهیمی داورانی با ۱۳۰ هزار و ۱۹۵ رای و محمدمهدی زاهدی با ۹۰ هزار و ۷۱۴ رای از مجموع ۲۲۵ هزار و ۴۶۰ رای صحیح حائز اکثریت آرا شدند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان از مجموع ۱۵۸ هزار و ۵۸ رای صحیح، منصور شکراللهی با ۱۰۵ هزار و ۱۴۷ رای حائز اکثریت آرا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر از مجموع ۱۲۹ هزار و ۱۲۷ آرای صحیح، موسی غصنفرآبادی با ۷۹ هزار و ۳۹۲ رای حائز اکثریت آرا شد. 

بصیری تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان را ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: آراء مأخوذه در استان کرمان یک میلیون و ۹۲۱ هزار و ۱۰۸ رای بوده و درصد میزان مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات یازدهم مجلس ۵۰.۴۲ درصد بوده است.

مشارکت مردم استان ایلام در انتخابات ۶۱ درصد بوده است

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: مشارکت مردم استان ایلام در انتخابات ۶۱ درصد بوده است.

محمد نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام مرحله شمارش آرا، از مشارکت بالای مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: مردم استان ایلام با مشارکت ۶۱ درصد در این دوره از رقابت‌های مشارکت بالایی را به ثبت رساندند.

وی در ادامه به اعلام نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام، پرداخت و گفت: از مجموع ۱۷۲ هزار و ۳۲۰ رای در حوزه ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی آقای علی اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و خانم سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ رای حائز بالاترین رای در حوزه شمالی استان شدند و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی در ادامه به نتایج حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر اشاره کرد و افزود: از مجموع آرای ۹۴ هزار و ۹۰ نفر آقای بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و آقای صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۵۷۲ رای به مرحله دوم انتخابات در حوزه جنوبی راه پیدا کرده‌اند.

نوذری در ادامه با اشاره به فرصت ۷ روزه برای طرح شکایت کاندیداها، اظهار کرد: افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی، شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان سپس به تشریح بندهای ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات، از تاریخ انتشار آگهی اعلام نتایج شمارش آرای مأخوذه، هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به مدت دو روز برای قبول شکایات آماده است.

وی افزود: به استناد تبصره‌های ۱، ۲ و ۳ ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام تصریح کرد: در این مرحله، شکایت‌هایی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

نوذری یادآور شد: در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک، کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس یازدهم در گیلان

با اتمام شمارش آرا نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه استان گیلان به شرح زیر است.

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل  رسول فرخی میکال با ۱۸ هزار و ۶۲۰ رای از تعداد  ۶۰ هزار و ۶۴۲ رای صحیح

در حوزه انتخابیه شهرستان های طوالش، رضوانشهر و ماسال حسن محمدیاری با ۳۰ هزار و ۸۲۷  رای از تعداد  ۱۲۶ هزار و ۷۹۴ رای صحیح

در حوزه انتخابیه شهرستان رشت جبار کوچکی‌نژاد با ۵۰ هزار و ۶۸۵ رای، سیدعلی آقازاده دافساری با ۴۷ هزار و ۵۷ رای و محمدرضا احمدی با ۳۳ هزار و ۹۹۲ رای از مجموع ۱۶۲ هزار و ۵۶۲ ارای صحیح

در حوزه انتخابیه شهرستان صومعه سرا کاظم دلخوش اباتری با ۲۸ هزار و ۱۷۶ رای از تعداد  ۵۳ هزار و ۷۸۷ رای صحیح

در حوزه انتخابیه شهرستان استانه اشرفیه محمّدعلی رمضانی دستک با ۱۳ هزار و ۹۴۸ رای از تعداد  ۳۶ هزار و ۷۶۳ رای صحیح

در حوزه انتخابیه شهرستان استارا غلامرضا مرحباء با ۱۴هزار و ۸۳۴ رای از ۴۱ هزار و ۱۸ رای صحیح

در حوزه انتخابیه شهرستان رودبار مهرداد گودرزوند چگینی با ۱۶هزار و ۱۹۹ رای از مجموع ۵۱هزار و ۹۰۵ رای صحیح

در حوزه انتخابیه شهرستان رودسر و املش محمدصفری ملک میان با ۲۵ هزار و ۴۷۴ رای از تعداد  ۷۸ هزار و ۶۲۴ رای

در حوزه انتخابیه شهرستان بندرانزلی احمد دنیامالی با ۱۶ هزار و ۷۳۵ رای از تعداد ۳۴ هزار و ۱۲۱ ارای صحیح

در حوزه انتخابیه شفت و فومن خلیل بهروزی‌فر با ۴۷ هزار و ۸۵۱ رای

در حوزه انتخابیه شهرستان لنگرود پرویز محمدنژاد با ۲۲ هزار و ۶۳۳ رای منتخب مردم شدند.

به گزارش ایسنا؛ استان گیلان ۱۱ حوزه انتخابیه و ۱۳ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.