حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای‎عالی قوه قضاییه با تقدیر از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات اظهار داشت: انتخابات آزمونی الهی، سیاسی و ملّی است و مردم با حضور ارزشمند خود در این عرصه، دشمن را ناامید کردند.

رئیس قوه قضائیه افزود: دشمن مدت‎ها تلاش کرد با ایجاد یاس و تردید در جامعه، مردم را نسبت به انتخابات و سازوکار آن دلسرد کند و حتی در شب انتخابات محدودیت‎های مالی و پولی و بانکی را اعمال و تلاش کرد از شیوع یک ویروس برای کاهش حضور مردم سوء استفاده کند اما مردم ما با عزم و اراده جدی وارد صحنه شدند و حضور بامعنا و باصلابت آنها حقیقتاً قابل تقدیر است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این‎که پیروز انتخابات یک جناح و گروه خاص نبود، تصریح کرد: پیروز انتخابات ملت بزرگ ایران است و مردم ما در برابر دشمنان و بدخواهان برنده شدند و باید این پیروزی را به آنان تبریک گفت.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از مسئولان اجرایی و نظارت و همکاران خود در دستگاه قضایی که نقش مهمی در برگزاری هر چه بهتر انتخابات داشتند، خاطرنشان کرد: مردم وظیفه خود را در انتخابات انجام دادند و اکنون نوبت منتخبان ملت است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: منتخبان ملت از همین امروز با اندیشه، همفکری و مشورت با صاحب‎نظران و حتی با رقبای خود که نتوانستد رأی نصاب ملت را به دست آورند، باید برای رفاه اجتماعی، گره‎گشایی از کار مردم و معیشت آنها و مساعدت به دستگاه‎ها برای پیشبرد اهداف نظام در گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‎ریزی کنند.

رئیس قوه قضائیه، افزایش اعتماد عمومی و ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی را منوط به عملکرد خوب مسئولان دانست و اظهار داشت: آغاز مجلس یازدهم باید با اقدام و عمل نمایندگان همراه باشد و به‎گونه‎ای عمل کنند که امید و اعتماد مردم به دستگاه‎ها و سازوکارهای نظام افزایش یابد.

حجت الاسلام رئیسی بر همین اساس ابراز امیدواری کرد که مجلس یازدهم مجلسی قوی باشد که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و خواست و اراده مردم بوده و منتخبان ملت، کار و تلاش را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

تهدید ویروس کرونا برای کشور

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تهدید آن برای کشور، گفت: امروز سلامت اجتماعی و سلامت مردم جزو ضروری‎ترین مسائل کشور و از وجوه مهم حقوق عامه است که توجه به آن نیازمند نگاه و همراهی همگانی است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: مسئول صیانت از سلامت مردم وزارت بهداشت است که وارد میدان شده و در ستاد وزارتخانه و استان‎ها فعال شده و هم در حوزه بهداشت، هم در بحث درمان و هم در زمینه پیشگیری اقداماتی صورت گرفته و گزارش‎های آن نیز از طریق رسانه ملّی اعلام می شود.

رئیس دستگاه قضا در عین حال متذکر شد: علاوه بر وزارت بهداشت و ستادی که با حضور نمایندگان دستگاه‎های مختلف از جمله قوه قضائیه برای مقابله با کرونا تشکیل شده، یک همت همگانی و همکاری همه بخش‎ها و مسئولان در برخورد همه‎جانبه با این مسأله لازم است.

حجت الاسلام رئیسی تأکید کرد: باید به مردم اطمینان داده شود که با همت همه دستگاه‎ها و رعایت همه اصول و نکات ضروری در حوزه بهداشت و تسلط روزافزون مسئولان بهداشتی و درمانی در خصوص کرونا، سلامت و امنیت روانی آنها افزایش خواهد یافت.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه‎های دشمنان برای التهاب‎آفرینی در بازار در روزهای پایانی سال اظهار داشت: این روزها اخباری از افزایش قیمت‎ها در بازار شنیده می‎شود که لازم است به سرعت کنترل شود.

حجت الاسلام رئیسی افزود: معیشت مردم از مهم‎ترین مسائل است که همواره مورد تهدید دشمن بوده و دشمن تلاش می‎کند با ایجاد نارضایتی در جامعه و ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم به اهداف پلید خود برسد و پادزهر این فتنه و توطئه، کار و تلاش و پیگیری و نظارت است.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: همه مسئولان و دستگاه‌‎های مربوطه از جمله سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان باید وارد میدان شوند و نگذارند قیمت‎ کالاها افزایش یابد و معیشت بر مردم تنگ شود و هر جا نیاز به حضور دستگاه قضائی باشد، آماده همکاری هستیم.

در بخش دیگری از نشست امروز مسئولان عالی قضائی کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تشریح اقدامات یک‎ماهه این سازمان در خصوص نظارت بر عملکرد دستگاه‎های مسئول برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس در کل کشور پرداخت.  

رئیس سازمان زندان‎ها نیز گزارشی از پیگیری دستورات صادرشده در دیدار رئیس قوه قضائیه از زندان زنان شهرری و اقدامات صورت‎گرفته برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در زندان‎ها ارائه کرد.

بر همین اساس مقرر شد بخشنامه ویژه‎ای به‎منظور حفاظت زندان‎های کشور در مقابل شیوع ویروس کرونا تهیه و به مسئولان مربوطه ابلاغ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.