النشره گزارش داد، در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: حمله موشکی به مرکز جهاد اسلامی فلسطین که منجر به شهادت دو تن شد، تجاوزی بزدلانه بود که تنها عزم و اراده مجاهدان برای انجام اقدامات بیشتر برای آزادی سرزمین و باز پس‌گیری مقدسات را بیشتر می‌کند.

حزب‌الله لبنان همچنین جنایت وحشیانه‌ای که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه مرتکب شد و با بولدوزر یک شهروند فلسطینی را در مقابل دیدگان همه بر روی زمین کشید، محکوم کرد.

شاهدان عنوان کردند، یک بولدوزر اسرائیلی پیکر شهید فلسطینی را به شیوه‌ای توهین‌آمیز از محل خارج کرد در حالی که جوانان فلسطینی، نفر دوم را از محل تیراندازی بیرون برده و به بیمارستان اروپایی منتقل کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است، اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی بیانگر صریح و آشکار بربریت این رژیم و عدم آشنایی کامل آن با اصول اخلاقی، انسانی و دینی است. حزب‌الله لبنان از سکوت مشکوک دولت‌ها و سازمان‌های حقوق بشری در قبال این جنایت وحشیانه ابراز تعجب کرد و از همه انسان‌های شریف خواست این جنایت را محکوم کنند.

مقاومت حزب‌الله لبنان این سکوت را به منزله سرپوش نهادن و تایید اقدامات رژیم صهیونیستی و طرفداری آشکاری از قاتلان اسرائیلی دانست چرا که اگر کمتر از آنچه که در غزه رخ داد، در مکان دیگری از جهان رخ می‌داد، سراسر جهان شاهد کمپین‌های بدنام کردن گسترده رژیم صهیونیستی می‌بود.

پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه از ناکام گذاشته شدن حمله رژیم صهیونیستی به دمشق و رهگیری اکثر موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های این رژیم توسط پدافند هوایی سوریه در نیمه شب یکشنبه در آسمان حومه دمشق خبر داد.

با این حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگنده‌های این رژیم اهداف متعلق به جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنوب دمشق را هدف قرار داده است.

گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد دو تن از نیروهای این گردان‌ها با نام‌های "زیاد احمد منصور" ۲۳ ساله و "سلیم احمد سلیم" ۲۴ ساله در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به شهادت رسیدند.

در همین راستا، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در دمشق اظهار کرد، هدف قرار دادن مواضع مقاومت در دمشق تأیید می‌کند که ذهنیت تهاجمی رژیم اشغالگر تمامی تشکیلات امت را هدف قرار می‌دهد. وی در ادامه بر لزوم اتحاد و یکپارچه‌سازی تلاش‌های امت اسلامی به منظور مقابله با طرح توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.