عباس نیک‌روش  ضمن تایید فوت دو بیمار  مبتلا در کرونا در شهرستان ساوه، اظهار کرد: این ۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان مدرس و شهید چمران ساوه بستری بودند که متاسفانه فوت‌ کردند.

وی افزود: پس از انجام آزمایشات، مثبت بودن ابتلای این ۲ نفر به ویروس کرونا تایید شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: بیماران فوت شده ۲ خانم ۸۲ و ۸۷ ساله بودند که هر دو بیماری قلبی و ریوی داشته و یکی از فوت‌شدگان طی روزهای اخیر به شهر قم تردد داشته است.

نیک‌روش عنوان کرد: مردم آشفته نباشند و با رعایت اصول خودمراقبتی و عدم خروج از منازل در کنترل این بیماری همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به افراد در معرض خطر گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و همچنین کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و باید مراقبت جدی را مدنظر قرار دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از توزیع ماسک‌ها در سطح داروخانه‌های شهرستان خبر داد و گفت: در برخی مواقع تقاضای مردم برای خرید ماسک و ژل ضدعفونی کننده بیشتر می‌شود در حالی که تصور نادرستی بوده که ماسک می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند اما شست‌وشوی دست‌ها اولویت دارد.

نیک‌روش بر استفاده صحیح از ماسک‌ها، شست‌وشوی مجاری دهان و آب با آب‌نمک، پرهیز از تجمعات و حضور در مکان‌های پر ازدحام به منظور کنترل گسترش ویروس کرونا تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.