رویترز گزارش داد، در حالی که پس از کاهش ۴ درصدی قیمت نفت در جلسه قبل خرید نفت توسط دلالان افزایش یافته است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود، اما نگرانی ها از تبعات گسترده ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی موجب شد تا رشد قیمت چندان بالا نباشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۵۹ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت ۳.۸ درصد کاهش یافته و بالاترین افت قیمت یک روزه از سوم فوریه را به ثبت رسانده بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز ۳.۷ درصد کاهش یافته بود امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۴درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۶۵ سنت رسید.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه راکوتن سکیوریتیز گفت: «در حالی که دلالان شروع به خرید کرده اند، قیمت نفت اندکی ترمیم شده است.»

نگرانی ها از افت تقاضا روز دوشنبه سبب شد تا قیمت نفت و سایر کالاهای خام صنعتی شاهد افت باشد. همچنین شاخص های بورس در بازارهای امریکا و اروپا شدیدترین افت از اواسط سال ۲۰۱۶ را تجربه کرد.

یوشیدا افزود: «نگرانی ها از اینکه شیوع سریع کرونا در خارج از چین منجر به تاثیراتی بیش از حد انتظار بر اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت شود همچنان بر بازار سایه خواهد افکند.»

تعداد تلفات ویروس کرونا در ایتالیا دیروز به ۷ نفر رسید و چند کشور خاورمیانه اولین موارد ابتلا را ثبت کردند.

سازمان بهداشت جهانی گفته همچنان می تواند ویروس کرونا را شکست داد. این سازمان اصرار دارد که هنوز زود است بخواهیم از همه گیری این بیماری سخن بگوییم، اما احتمال رسیدن بیماری به این مرحله وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.