اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعلام کرد: در حال حاضر آزمایشگاه‌های مرجع تشخیص قطعی کرونا ویروس جدید به تناسب نیاز و ظرفیت شبکه کشوری تشخیصی مولکولی آنفلونزا و همچنین سایر مراکز منتخب به تشخیص وزارت بهداشت انتخاب شده و خدمات مورد نیاز به صورت رایگان در حال انجام است.

اداره امور آزمایشگاه‌ها با اشاره به ابلاغ معاونت درمان وزارت بهداشت، اعلام کرد: صرفاً آزمایشگاه‌های مرجع سلامت بنا به صلاحدید، مورد و مدت زمان اعلام شده از پشتیبانی و ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های خصوصی داوطلب استفاده خواهند کرد.

بر اساس همین گزارش، برخی از آزمایشگاه‌های خصوصی با سوءاستفاده و بهره برداری نابجا از شرایط موجود بدون اطلاع و اجازه مدیریت‌های امور آزمایشگاه‌های دانشگاهی و اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت اقدام به تبلیغات و اعلام راه اندازی و پذیرش آزمایشگاه تشخیص مولکولی Covid-۱۹ یا همان کرونا با مبالغ نامتعارف کرده اند، که کاملاً غیر قانونی و تخلف محسوب می‌شود.

اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از مردم خواست که در صورت احساس بروز عوارض کرونا، حتماً در مرحله اول اصول بهداشتی و خود مراقبتی را در مواجهه با دیگران رعایت کنند. سپس برای تشخیص به نزدیک ترین بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه کرده و از اقدامات خودسرانه پرهیز کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.