مسعود سلطانی‌فر در ابتدای این دیدار ضمن تبریک روز ملی صربستان گفت: روابط دو کشور روز به روز در حال رشد و توسعه در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این گسترش روابط حسنه ناشی از اراده رهبران دو کشور است که امیدواریم ایران و صربستان از این ظرفیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و جوانان استفاده کنند.

وی افزود: در بسیاری از رشته‌های ورزشی ما تجربیات و قدرت بیشتری داریم و در بعضی از رشته‌ها هم صربستان از ما بهتر است که باید با اعزام مربی، مدرس و برگزاری دوره‌های مختلف به هم در توسعه و پیشرفت این رشته‌ها کمک کنیم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: هر دو کشور جزو ده قدرت برتر والیبال دنیا هستند و ما در بسکتبال هم تنها سهمیه آسیا را برای المپیک 2020 توکیو گرفتیم. در واترپلو هم بعد از سال‌ها به مدال برنز بازی‌های آسیایی 2018 رسیدیم. علاوه بر این رشته‌ها در خیلی از ورزش‌های دیگر مثل تکواندو، تنیس روی میز، فوتبال و کشتی هم زمینه همکاری متقابل زیادی وجود دارد. مربی‌های صرب که در رشته‌های مختلف به ایران آمدند همیشه مربیان خوب و بی‌حاشیه‌ای بودند.

او در خصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و صربستان در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش و جوانان گفت: این یادداشت تفاهم خیز بلندی برای شروع یک فصل جدید در روابط دو کشور است که امیدواریم با سفری که بزودی قرار است رئیس جمهور صربستان به ایران دارد، امضاء شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: انعقاد این تفاهم نامه علاوه بر ورزش فرصت بسیار خوبی برای جوانان دو کشور هم هست. حدود 2600 سازمان مردم نهاد در کشور داریم که جوانان آینده ساز ما در آن مشغول به فعالیت هستند. همچنین در توریسم و گردشگری ورزشی و مسائل پزشکی ورزشی هم زمینه همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد.

سلطانی فر در پایان گفت: ما کشورهایی را که در دوران سخت تحریم آمرکا علیه ایران تنهای‌مان نگذاشتند، فراموش نمی‌کنیم و تاکید رئیس جمهور آقای روحانی این است که چنین کشورهایی مثل صربستان در اولویت ما برای گسترش روابط بعد از بازگشت شرایط طبیعی به کشور باشند.

دراگان تودورویچ سفیر صربستان هم ضمن تشکر از سلطانی‌فر برای این دیدار گفت: در 10 سال گذشته روابط بسیار حسنه‌ای با ایران داشتیم و رئیس جمهور صربستان بسیار مایل است که روابط دو کشور بیش از قبل گسترش یابد. هشت تفاهم نامه در زمینه های مختلف از جمله ورزش با ایران آماده امضا داریم و او قصد دارد بعد از انتخابات ماه آینده در صربستان شخصا به ایران سفر کند. ما مشتاق هر گونه همکاری در هر زمینه ای با کشور ایران هستیم و هیچ مرزی در این خصوص قائل نیستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.