حیدر علی عابدی پیرامون عدم تعطیلی مدارس اصفهان به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: ذهنیت رسانه‌ها و مردم این است که تنها راه پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تعطیلی مدارس و مراکز تجمع و قرنطینه سازی است.

وی افزود: نگرانی از انتقال بیماری کرونا تنها در سطح مردم و رسانه‌ها نیست؛ بلکه در سطح متخصصین و کارشناسان نیز این نگرانی‌ها وجود دارد. رسانه‌ها و مردم باید به راهکارها و توصیه‌های کارشناسان توجه کنند؛ زیرا ایران در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها توانمند بوده و در منطقه ممتاز است. بسیاری از بیماری‌های واگیردار و خطرناک در کشور کنترل شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مردم به توصیه‌های کارشناسان وزارت بهداشت و درمان توجه کنند می‌توان پرونده کرونا در ایران را مختومه اعلام کرد.

وی افزود: تعطیلی مدارس در برخی استان‌ها اجرایی نشده؛ زیرا این مناطق استانی عمل کرده و از دستورالعمل‌های کشوری پیروی نمی‌کنند و تصمیمات سلیقه‌ای و منطقه‌ای اتخاذ کردهاند؛ اما شرایط اصفهان با سراسر کشور متفاوت است و اگر به توصیه‌های حفاظتی توجه شود مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود.

عابدی گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قول دادند مشکلات کمبود مایع ضدعفوتی و ماسک در اصفهان طی دو روز آینده برطرف خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.