بعد از شکایت انجام شده و ارجاع پرونده به سازمان پزشکی قانونی استان اعلام علت تامه مرگ به اتمام بررسی و آزمایشات حاصل از نمونه برداری های صورت گرفته موکول شد و اکنون بعد از گذشت چند ماه نتیجه نهایی مرگ مادر باردار از طرف این سازمان اعلام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از بررسی نمونه های مورد آزمایش بیماری خونریزی دهنده که منجر به اختلال انعقادی می شود، عامل فوت این مادر مشخص شده است، اظهار کرد: هر نوع بیماری که باعث خونریزی در فرد شود را شوک خون ریزی دهنده یا بیماری خون ریزی دهنده معرفی می کنند.

دکتر ارتین کمالی با تأکید بر اینکه هنوز قصور پزشکی در این مورد تأیید نشده است، افزود: اگر هر اتفاقی اشتباهاً به قصور پزشکی ربط پیدا کند، انگیزه جامعه پزشکی کم شده و این موضوع به طور مستقیم بر آینده مردم تأثیر خواهد گذاشت بنابراین نباید هر اتفاق پزشکی را قصور به شمار آورد.

وی با بیان اینکه پس از مشخص شدن علت فوت، نتیجه باید در کمیسیون های مربوطه نظام پزشکی و پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گیرد تا قصور پزشکی تأیید شود، گفت: بر طبل قصور پزشکی کوبیدن نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت و در صورت تأیید قصور پزشکی نیز باید به صورت منطقی با آن برخورد شود.

کمالی با بیان اینکه گاهی پزشک و گاهی بیمار محق هستند و باید تصور اینکه همیشه حق با بیمار است از بین برود، اضافه کرد: بررسی و جمع بندی نمونه های آسیب شناسی در پزشکی قانونی پروسه ای زمانبر است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با تأکید بر اینکه وظیفه خبرنگار شفاف سازی حرفه ای است، تصریح کرد: مردم را نباید علیه جامعه پزشکی تحریک کرد و باید خبرها به صورت درست و دقیق پخش شوند.

کمالی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدان جزء استان هایی است که بحث نزاع در آن پررنگ نبوده و در سال ۹۷ براساس معاینات نزاع در هر ۱۰۰ هزار نفر دهمین استان کشور بوده ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.