علی زمانپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی چند روز اخیر به کرات در خصوص ضرورت استفاده یا عدم استفاده از ماسک برای افراد عادی اطلاع رسانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اغلب ماسک‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، FFP۲ هستند و برای جلوگیری از ورود ذرات معلق ساخته شده‌اند.

وی توضیح داد: قطر این ماسک‌ها دو تا پنج میکرون است و قابلیت جلوگیری از نفوذ ذرات ویروس کرونا که ۱۲۵ نانو میکرون هستند را ندارند.

وی اضافه کرد: براین اساس استفاده از این ماسک‌ها برای افراد عادی تاثیر چندانی جهت جلوگیری از انتقال ویروس ندارد ولی افرادی که به ابتلا به ویروس کرونا مشکوک هستند حتما باید ماسک استفاده کنند.

زمانپور تاکید کرد: این ماسک‌ها می‌تواند از انتشار قطره‌های ریز آب دهان آنها که مقادیر زیادی ویروس را در خود جای داده جلوگیری کند.

این کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی اضافه کرد: البته افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند و افراد میانسال و دارای بیماری‌های زمینه ای نیز بهتر است برای پیشگیری از ابتلا از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خانه ماندن و عدم ارتباط با دیگران است به همین دلیل از مردم می‌خواهیم برای مدتی رفت و آمدهای خود و حضور در فضاهای عمومی را به حداقل برسانند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.

وی گفت: شست و شوی مداوم دست و صورت با صابون، ضد عفونی کردن سطوح منزل با محلول آب  و الکل و یا آب و وایتکس هم نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا به این ویروس دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.