ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه درباره جزئیات عملیاتهای اخیر نیروهای سوری در جنوب ادلب واقع در شمال غرب این کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است، ارتش سوریه در ریف جنوبی ادلب دستاوردهای میدانی مهمی به دست آورده و تلفات جانی و خسارات مالی زیادی به گروههای تروریستی وارد کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، سربازان سوری طی روزهای اندک گذشته توانستند شهرکها، روستاها و ارتفاعات مهمی را آزاد کنند که «کفرنبل، کفر سجنة، الشیخ مصطفى، حاس، معرة حرمة، دیر سنبل، الدار الکبیرة، حزارین و آثار شنشراح» بخشی از این مناطق است.

ارتش سوریه تأکید کرد، اهمیت آزادسازی این مناطق بدین سبب است که عمق امن تروریسم در جنوب ادلب و حلقه وصل ارتفاعات «شحشبو» و منطقه «سهل الغاب» است و ریفهای ادلب و حماه و ارتفاعات «جبل الزاویه» و «جبل الاربعین» را به سهل الغاب وصل می‌کند.

ارتش سوریه در پایان خاطر نشان کرد که همچنان به وظیفه ملی خود ادامه خواهد داد و اصرار دارد که تمام خاک سوریه را از دست تروریسم و حامیانش آزاد کرده و آن را از بین ببرد.

عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب و استان حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا آغاز شد. نیروهای سوری طی این یک ماه، موفق شدند مناطق زیادی را آزاد کنند و هم اکنون در آستانه محاصره کرده جبهه النصره در جبل الزاویه قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.