محمد رخشان که تخصص پاتولوژی کلینیکال و آناتومیکال و دوره هماتوپاتولوژی را دردانشگاه پیتسبورگ آمریکا و دوره ایمونوپاتولوژی را در دانشگاه هاروارد گذرانده و مدتی نیز در دانشگاه پیتسبورگ در سمت هیات علمی مشغول به کار بوده است، در تیرماه سال ۵۵  در دانشگاه شهید بهشتی به صورت تمام وقت مشغول خدمت شد.

این استاد دانشگاه، آموزش دانشجویان رشته های مختلف علوم پایه پزشکی، دانشجویان پزشکی و دستیاران پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه  قزوین که تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی بود را به عهده داشت.

مدیریت گروه پاتولوژی و عضو هیات ممتحنه بورد پاتولوژی نیز از دیگر مسئولیت های وی بود.

وی همچنین بخش کلینیکال پاتولوژی بیمارستان طالقانی را راه اندازی و در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم مشغول خدمت شد.

رخشان تا شش ماه پس از بازنشستگی در سال ۸۹ نیز به طور رایگان در بیمارستان لقمان به خدمت ادامه داد.

پیام تسلیت رییس دانشگاه در پی درگذشت دکتر محمدرخشان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید در پیامی درگذشت دکتر محمد رخشان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه در پیامی درگذشت دکتر محمد رخشان استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به خانواده وی، دانشگاهیان و همه جامعه علمی کشور تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «خبر درگذشت دکتر رخشان، استاد فرهیخته و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موجب تاثر و تالم وافر گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی، این مصیبت دردناک را به همه دانشگاهیان، اعضای جامعه علوم پزشکی و خانواده ایشان به ویژه دکتر آزاده رخشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای این استاد بزگوار رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نمایم. بدون شک خدمات صادقانه و ارزشمند ایشان در حوزه علم و خدمت به خلق نزد پروردگار بی پاداش نخواهد ماند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.