تلگراف گزارش داد،  مایکروسافت اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و تاثیر آن بر چرخه تامین ذخایر محصولاتش، نمی تواند به درآمد پیش بینی شده در تابستان ۲۰۲۰ دست یابد.

مایکروسافت جدیدترین  شرکت آمریکایی است که در نتیجه انتشار این ویروس با اختلال و کاهش درآمد پیش بینی شده، روبرو می شود.

مایکروسافت اعلام کرد بخش تولید رایانه های شخصی اش نمی تواند به درآمدی که پیش بینی شده دست یابد. این بخش تبلت های سرفیس را تولید می کند و لیسانس ویندوز را به تولیدکنندگان رایانه می فروشد. پس از اعلام این خبر ارزش سهام مایکروسافت در بورس ۲.۵ درصد کاهش یافت.

این بخش از شرکت مایکروسافت ۳۵ درصد از درآمد کل این شرکت را در بهار ۲۰۱۹ میلادی تامین کرده بود. بنابراین خبر مذکور نشان می دهد خسارت به این شرکت احتمالا زیاد باشد.

این در حالی است که یک هفته قبل اپل یعنی رقیب مایکروسافت در بازار رایانه های شخصی، اعلام کرد نمی تواند به درآمد پیش بینی شده دست یابد. زیرا شیوع ویروس کرونا تولید در کارخانه های چینی را متوقف کرده و از سوی دیگر تقاضا برای محصولات اپل را در چین کاهش داده است.

مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد: هرچند پیش بینی می کنیم تقاضا برای ویندوز همچنان قدرتمند باشد چرخه عرضه و تقاضا با سرعتی کمتر از پیش بینی ما به وضعیت عادی خود بر می گردد. 

مایکروسافت تبلت های سرفیس را در چین می سازد و همچنین لیسانس ویندوز برای تولید کنندگان پی سی را به شرکت های چینی می فروشد. این شرکت قصد دارد زنجیره تولید خود را به ویتنام منتقل کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.