کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین مصوبات جلسه ملی مقابله با کرونا گفت: فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تا هفته آینده تعطیل است و استمرار تعطیلی یا فعالیت دانشگاه‌ها هر هفته بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: تعطیلی دانشگاه‌ها به‌معنی تعطیلی کادر اداری نخواهد بود و فقط کلاس‌های آموزشی تعطیل هستند. همچنین برای برگزاری نمازجمعه توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود که در یکسری از مراکز استان‌ها و نقاط شهری به رعایت استانداران نماز جمعه تعطیل خواهد شد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: فهرست استان‌هایی که نماز جمعه در آنها تعطیل است نیز از طریق وزیر بهداشت شده است. همچنین  یک‌هفته به‌دلیل کاهش ریسک آلودگی و جلوگیری از  شیوع  بیماری مکان‌های متبرکه مانند حرم حضرت امام رضا، حرم حضرت معصومه، حرم شاه عبدالعظیم حسنی، حرم شاهچراغ و امامزاده صالح در تهران غیرقابل دسترسی خواهد بود. ادای سلام با عبور از صحن قابل مقدور است خادمان نیز با رعایت نکات بهداشتی حضور خواهند داشت.

جهانپور خاطرنشان کرد: همچنین در مسیر ورودی شهرها و استان‌هایی که درگیر بیماری و مسافرپذیر هستند نیز ایستگاه‌های بازرسی و غربالگری تشکیل می‌شود و موارد مشکوک تا ۱۴ روز قرنطینه می شود از مسافران می خواهیم از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

وی ادامه داد: همچنین تمامی محیط ها و مراکز ورزشی سالن های نمایش سینما کنسرت جشن و شادی تعطیل و برگزاری مسابقات ورزشی تا ۱۶/۱۲ بدون تماشگر تمدید گردید.

وی درباره اقلام کشف شده توسط نهادهای انتظامی، نظامی و امنیتی گفت: هر نوع مکشوفات در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد تا با اولویت گروهای در خطر و معرض خطر توزیع شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.