به گزارش سی ان ان، برای نخستین بار آزمایش کرونا یک شهروند آمریکایی در حالی مثبت اعلام شد که این فرد هیچگونه سفر و یا ترددی در محلهای آلوده به این ویروس نداشته و با هیچ فرد آلوده ای نیز در تماس نبوده است.

در همین ارتباط، «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» (CDC) آمریکا اعلام کرد این بیمار که ساکن ایالت کالیفرنیا است، به هیچکدام از محلهایی که گفته می شود به ویروس کرونا آلوده هستند، سفر نکرده است.

این بدان معناست که ابتلای این فرد به ویروس کرونا نخستین مورد از «شیوع جمعی» این ویروس است.

این فرد مبتلا که ساکن بخش «سولانا» در ایالت کالیفرنیا است، هفته گذشته در مرکز درمانی «یوسی دیویس» بستری شد اما تا روز یکشنبه تحت آزمایش کرونا قرار نگرفت.

طبق یک نامه ارسالی از سوی کارکنان این مرکز درمانی که به دست شبکه سی ان ان رسیده است، این بیمار «فاقد معیارهای مورد نظر CDC» برای انجام این آزمایش بود!

در همین ارتباط، دکتر «دِین بلومبرگ» متخصص بیماریهای عفونی در مرکز درمانی یوسی دیویس گفت که ماهیت مرموز این مورد ابتلا، حائز اهمیت است. وی در این باره اظهار داشت: «این نشان می دهد که ویروس در فضای بیرونی و در میان مردم است و همچنین به این معناست که همه در خطرند. ما نمی دانیم که چه کسی احتمالاً ناقل این بیماری است. ما نمی دانیم که از چه کسی این بیماری را خواهیم گرفت».

با این حال دکتر بلومبرگ در ادامه افزود که «ما باید بدانیم این ویروس بسیار جدید است و اینکه هیچیک از ما در برابر آن ایمن نیستیم. بنابراین هرکسی که در معرض آن قرار بگیرد، با خطر بالای ابتلا به این ویروس روبروست».

 «آلکس آزار» وزیر بهداشت آمریکا نیز از ثبت ۶۰ مورد ابتلای قطعی به ویروس جدید کرونا در خاک این کشور خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.