منابع خبری سوری از ممانعت ارتش سوریه از عبور و مرور یک کاروان نظامی آمریکا خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که یک ایست‌وبازرسی ارتش سوریه در قامشلی مانع از عبور ۱۱ خودروی نظامی آمریکا شد.

خبرنگار سانا از حسکه خبر داد که این خودروهای «هاموی» آمریکا قصد داشتند از ایست‌وبازرسی ارتش سوریه در روستای «حامو» عبور کنند که نیروهای ارتش سوریه اجازه این کار را ندادند.

به گفته وی، ارتش سوریه نظامیان آمریکایی را مجبور کرد از همان مسیری که آمده بودند، بازگردند و ساکنان این منطقه نیز، این کاروان آمریکایی را سنگ‌باران کردند.

در همین ارتباط، در تاریخ ۲۳ بهمن ماه زمانی که گشتی‌های آمریکایی قصد عبور از روستای «خربه عمو» واقع در حومه شهر حسکه را داشتند، با ممانعت ارتش سوریه مواجه شدند.

 پس از آن نیز اهالی این روستا و روستاهای «بویر عاصی»، «خراب عسکر» و «القصیر» به کمک ارتش سوریه آمده و با آمریکایی‌ها درگیر شدند که در این اثنا یک غیر نظامی سوری کشته شد و جنگنده‌های آمریکایی نیز خربه عمو را بمباران کردند.

ائتلاف آمریکایی پس از این درگیری در بیانیه‌ای مدعی شده بود که هیچ نیروی آمریکایی آسیب ندیده‌اند، ولی شیخ «فیصل الیوسف» شیخ عشیره الغنامه گفت که در جریان این درگیری یک نیروی آمریکایی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

عشایر سوریه نیز ۲۹ بهمن ماه در واکنش به تجاوزات آمریکایی‌ها، در خربه عمو نشستی برگزار کردند.

شیوخ قبال عرب سوریه در این نشست، ضمن اعلام همبستگی با ساکنان خربه عمو، از عشایر و سایر اقوام سوریه خواستند که در برابر اشغالگری آمریکا مقاومت کرده و آنان را از خاک سوریه بیرون برانند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.