به گزارش خبرگزاری رسمی عراق "واع"، وبسایت حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با مشارکت نیروهای امنیتی و حمایت و پشتیبانی یگان‌های وابسته به هیات حشد شعبی این عملیات صبح امروز آغاز شد.

در این بیانیه آمده است، نیروهای داعش در تعدادی از مناطق صعب العبور عراق مستقر هستند و پس از تعیین تعدادی از اهداف نظامی این مواضع توسط نیروهای حشد شعبی نابود خواهند شد.

همچنین خلیل علی آغا، فرماندار شهرستان سنجار عراق امروز به دولت و نیروهای امنیتی این کشور نسبت به وجود "سناریوی جدید مشابه سناریوی اشغال موصل" توسط داعش در سال ۲۰۱۴ هشدار داد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای داعش در مناطق هم‌جوار با مناطق ایزدی‌ها در استان نینوا برای اشغال مجدد این استان آماده می‌شوند و دولت عراق باید در این راستا اقدامی بکند. شهرستان سنجار در معرض حملات داعش قرار دارد و اکثر این حملات از مناطق نزدیک مرزهای سوریه در حال انجام است.

خلیل آغا افزود: نیروهای داعش در طول روز مانند غیرنظامیان عادی در این مناطق حضور دارند اما در طول شب‌ به نیروهای مسلح تبدیل شده و چاه‌های آرتزین را در روستاهای ایزدی‌ها هدف قرار می‌دهند با همان سناریویی که به واسطه آن در سال ۲۰۱۴ این شهرستان را به کنترل خود درآوردند و در حال حاضر نیروهای داعش ۱۵ چاه آرتزین را با حملات خود نابود کرده‌اند.

وی ضمن درخواست از دولت موقت عراق، نهادهای ملی این کشور، نماینده سازمان ملل در این کشور و ائتلاف بین‌المللی برای همکاری جهت نجات ایزدی‌ها از عملیات نابودی جدید، گفت، ایزدی‌ها در حال حاضر به فکر مهاجرت از مناطق خود هستند و در ادامه از دولت عراق خواست تروریست‌ها را تحت پیگرد قرار داده و آنها را نابود کنند.

خلیل آغا گفت، چاه‌های آرتزین که منبع آبیاری مزارع کشاورزی ایزدی‌ها هستند، پس از اینکه در سال ۲۰۱۴ توسط داعش تخریب شدند، توسط سازمان فائو (خواربار و کشاورزی ملل متحد) باردیگر احیا شدند تا آوارگان برای بازگشت به مناطق خود تشویق شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.