علی ابرازه روز جمعه بیان کرد: طی روز گذشته ۴۹۰ تن به مراکز درمانی قم مراجعه کردند که ۳۰۰ تن از آنها بعد از چند ساعت تحت نظر قرار گرفتند مرخص شده و حدود ۲۰۰ بیمار هم بستری شدند.

وی ادامه داد:  ۳۰ هزار تن از سی بهمن تاکنون به مراکز درمانی قم مراجعه و ۵۸۰ بیمار بستری شده اند.

وی با اشاره به تلاش های این استان برای افزایش ظرفیت تخت های مراقبت و بستری بیماران ویروس کرونا از تلاش برای راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) تا پایان سال خبر داد.

ابرازه با بیان اینکه رعایت قرنطینه خانگی مورد اهتمام خانواده ها باشد، یادآور شد: تاکنون ۱۷۰ هزار بسته ماسک اهدایی وزارت بهداشت در میان خانواده های قمی توزیع شده است.

تمام آیین های جشن و عروسی در قم لغو شد

همچنین اتحادیه صنف چلوکبابی‌ها و تالارهای پذیرائی استان قم نیز با صدور اعلامیه ای از لغو تمام مراسمات جشن و عروسی خبر داد.

در این اعلامیه آمده است: با توجه به اعلام مرکز بهداشت استان مبنی بر عدم تجمع افراد در مجامع عمومی و در راستای عدم ابتلا به ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی تمام مراسمات جشن و عروسی لغو شده و با مشتریان کمال همکاری صورت می‌پذیرد.

کرونا در کشور 

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا به امروز 388 تن را در 24 استان کشور مبتلا کرده که از این بین 34 بیمار جان خود را از دست داده اند، میانگین سنی فوت شدگان بالای 60 سال بوده است، همچنین 73 بیمار کرونایی نیز پس از بهبودی قطعی از مراکز درمانی کشور مرخص شده اند.

کیانوش جهانپور ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید برای تشخیص کرونا از دو آزمایشگاه به هفت و تا پایان هفته ۱۵ و ظرف هفته آتی به ۲۲ آزمایشگاه خواهد رسید، این ظرفیت آزمایشگاهی در مقایسه با کشورهای همتراز، کم نظیر و حتی در پیک نمودار شیوع بیماری کووید19 پاسخگوی نیاز خواهد بود.

استان قم با 88 فرد مبتلا به ویروس کرونا بیشترین تعداد مبتلایان این بیماری را در سطح کشور دارا می باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.