خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: اردوغان همچنان به سیاست گمراه کردن افکار عمومی و دروغ پراکنی های خود برای توجیه تجاوزش به اراضی سوریه و حمایت از گروه های تروریستی ادامه می دهد.

سانا افزود: رئیس جمهوری ترکیه با ادامه دروغ هایش مدعی نابودی تاسیسات شیمیایی سوریه شده است. اما همه می دانند که سازمان منع سلاح های شیمیایی پیشتر در گزارش هایش تاکید کرده که سوریه هیچ تاسیسات شیمیایی در اختیار ندارد.

سانا تصریح کرد: هدف از سخنان غلوآمیز نظام ترکیه در خصوص خسارت هایی که به ارتش سوریه وارد کرده است ، تنها سرپوش گذاشتن بر شکست ها و ناکامی های بزرگی می باشد که ارتش سوریه به مزدوران تروریستی ترکیه و نقشه های جنایتکارانه اش علیه مردم سوریه وارد کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه ساعاتی پیش در سخنانی مدعی شد که ترکیه بیش از ۲ هزار نیروهای سوریه را کشته و ۳۰۰  وسیله نقلیه، باند هواپیما و انبارهای سلاح های شیمیایی این کشور را نابوده کرده است.

در همین حال بر اساس اعلام سانا ، یگان های ارتش سوریه در حال حاضر درگیر مبارزه با  تروریست های جبهه النصره و گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه در محور سراقب در حومه جنوب شرقی ادلب هستند.

البته همزمان با این عملیات ارتش سوریه با حملات موشکی به مناطق حضور تروریست ها در مزارع غرب شهر سراقب، خسارت های جانی و مادی زیادی به تروریست ها وارد آورده است.

سوریه از اسفند ماه ۱۳۸۹ درگیر بحران ناشی از حمایت برخی همسایه های این کشور از تروریست هایی از کشورهای مختلف جهان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.