‌هفته گذشته تعدادی از کارگران خط ۳ مترو به دلیل تعویق ۱۸ ماهه حقوقشان توسط یکی از پیمانکاران، مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند و به گفته آنان، پیمانکار بخشی از خط ۳ متروی تهران حدود ۱۸ ماه حقوق آنها را پرداخت نکرده بود.

افشین حبیب‌زاده، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در این رابطه گفت: بخشنامه‌ای در زمان معاون سابق توسعه منابع انسانی (ابراهیم شیخ) صادر شده بود و همه زیرمجموعه‌های شهرداری از جمله پیمانکاران سازمان‌ها و شرکت‌ها موظف شدند که تمامی موارد قانون کار را از جمله پرداخت حقوق رعایت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، اگر صورت‌وضعیت‌ها پرداخت می‌شد، باید پرداخت حقوق کارگران در اولویت قرار می‌گرفت و در صورت تعویق پرداخت حقوق از محل حسن انجام کار یا در صورت‌وضعیت‌های بعدی، این میزان کسر و به طور مستقیم به کارگران پرداخت می‌شد؛ این بخشنامه همچنان لازم‌الاجراست و بر سر جای خود باقی است و باید از همین محل، حقوق کارگران پرداخت شود.

علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص طلب ۱۸ ماهه این تعداد از کارگران یکی از پیمانکاران مترو گفت: لیست کارگران طلبکار و شماره حساب آنها گرفته شده و طی امروز و فردا، برخی از مطالبات پرداخت می‌شود تا بدهی‌های این پیمانکار، سبک و تسویه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.