محمد رحیمیان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام، با بیان اینکه عوارض ابتلا به ویروس کرونا در افراد مسن شدیدتر است، گفت: کرونا ویروس برای افراد دیابتی، سرطانی، سالمندان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند پرخطر و با علائم شدیدتری نمایان می‌شود.

او ادامه داد: این بیماری پیش از این نیز وجود داشته و ممکن است افراد زیادی دچار آن شده باشند، در حال حاضر تغییر کرده و با قدرت سرایت بیشتری از یک فرد به فرد دیگر منتقل می‌شود که این سرایت در گروه‌های آسیب پذیر بیشتر خواهدبود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: استفاده از ماسک برای افراد مشکوک به بیماری، افرد همراه بیماران و در مکان‌های شلوغ توصیه می‌شود و در غیر این صورت ضرورتی ندارد.

 رحیمیان افزود:برای جلوگیری از شیوع این بیماری افراد از حضور در تجمعات، مهمانی ها، سینما و اماکن عمومی خودداری کنید و در صورت استفاده از اتوبوس‌ها نیاز است که بهداشت فردی به صورت کامل رعایت شود.

او با بیان اینکه علائم این ویروس مثل سرماخوردگی است، تصریح کرد: تب شدید، تنگی نفس شدید، سرفه، نارسایی قلبی، بی حالی، سرفه، علائم گوارشی، دل درد و حالت تهوع از علائم شایع این بیماری است که در صورت مواجه با آن‌ها باید سریع به پزشک مراجعه شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: علائم این بیماری بین یک تا ۱۴ روز بعد از ورود ویروس در بدن ظاهر می‌شود که لازم است در صورت تب شدید بالای ۳۸ درجه مراجعه به پزشک ضروری است.

 رحیمیان با اشاره به اینکه راه‌های سرایت این بیماری از طریق ترشحات سرفه، عطسه، صحبت کردن و تماس نزدیک افراد می باشد، افزود: تغذیه بخش قابل توجهی در پیشگیری از این بیماری دارد و مصرف روزانه میوه، سبزی، ویتامین ث، مایعات فراوان توصیه می‌شود، همچنین از خوردن غذا‌های نیم پز خودداری شود و علاوه بر این خواب کافی و حفظ آرامش بسیار مهم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.