به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه پس از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان، ضمن استقبال از این توافق، مدعی شد که قصد دارد ذیل این توافق، طولانی‌ترین جنگ آمریکا  را پایان دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که می‌خواهد سرانجام سربازان این کشور را به خانه‌هایشان بازگرداند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ سفید پس از امضای توافق میان آمریکا و طالبان در دوحه به نقل از ترامپ اعلام کرد: «ما در تلاش هستیم تا در نهایت به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان داده و نیرو‌های خود را به خانه بازگردانیم.»

پس از مدت‌ها مذاکرات فشرده، طالبان و آمریکا سرانجام به توافقی دست پیدا کردند. این توافق ضمن تاکید بر عدم استفاده از کشور افغانستان به عنوان مکانی برای اقدامات تروریستی، بر خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از افغانستان تاکید دارد. قرار است در صورت برقراری آتش‌بس، نظامیان آمریکایی طی ۱۴ ماه به صورت کامل از افغانستان خارج شوند.

خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ملاغنی معاون سیاسی طالبان، از سوی دو طرف طی مراسمی در دوحه توافق صلح را در راستای  پایان جنگ در افغانستان امضا کردند. جان بولتون از اعضای سابق کاخ سفید اعلام کرده که توافق با طالبان شبیه به توافق‌های دوران اوباماست.

توافقنامه صلح طالبان و آمریکا ساعت ۶ بعد از ظهر امروز به وقت افغانستان، در هتل شرایتون دوحه قطر به امضاء رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.