"مایکل مور" فیلمساز و مستندساز نام آشنای آمریکایی "دونالد ترامپ" را برای مردم آمریکا خطرناک‌تر از ویروس کرونا جدید توصیف کرد.

"مایکل مور" در مصاحبه با شبکه خبری " ام اس‌ان‌بی‌سی" آمریکا ترامپ را به نادیده گرفتن تهدید کرونا و انتشار اخبار گمراه کننده درباره این ویروس متهم کرد و گفت: ترامپ با انتشار اطلاعات گمراه کننده درباره ویروس کرونا تلاش کرد تهدیدات ناشی از آن را نادیده گرفته و کوچک جلوه دهد.

او گفت: اگر رییس جمهوری داشته باشید که به مردم بگوید ویروس کرونا یک فریب است و چیز مهمی نیست و نباید از آن نگران بود و خودبخود تا ماه آوریل نابود می‌شود و.. کدام یک خطرناک‌تر است؛ ویروس کرونا یا رییس جمهوری که تلاش دارد واقعیات را از مردم پنهان کند؟

مایکل مور افزود: حداقل اگر ما صادق بودیم و همه چیز را راجع به ویروس می‌دانستیم و واقعیت‌ها به مردم گفته می‌شد، علم هم می‌توانست زودتر و بهتر با آن مقابله کند."

آمریکا دیروز نخستین مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا جدید را گزارش کرد. همزمان "مایک پنس" معاون ترامپ که از سوی او مسئول ستاد مقابله با ویروس کرونا جدید در آمریکا شده محدودیت‌هایی را برای سفر اتباع آمریکایی و دیگر کشورهای خارجی به آمریکا اعلام کرد.

مایکل مور در ادامه با انتقاد از کم‌کاری دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا گفت کمبود کیت‌های تشخیص بیماری در آمریکا یک خطر جدی است.

او در ادامه گفت:" وانمود کردن اینکه چیزی وجود ندارد در سخنرانی‌های ترامپ  در حالی که سازمان بهداشت جهانی بالاترین سطح خطر را درباره این بیماری صادر کرده به چه معناست؟ به مردی که علی‌رغم همه این حقایق به مردم خودش واقعیات را نمی‌گوید و مدعی است خطر ویروس کرونا توسط رسانه‌ها و حزب دموکرات بزرگنمایی شده و کرونا یک فریب است، چه می‌توان گفت؟

مور، اظهارات روزهای اخیر ترامپ درباره ویروس کرونا را "خطرناک‌ترین چیزی  که او در طول عمر خود از یک رییس جمهوری آمریکا شنیده" توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.