اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه، اظهار کرد: این بصیرت ملت کاربلد در بزنگاه حساس اخیر نوید بخش حل مشکلات کشور و مردم با رهبری ولی امر مسلمین است.

وی با تبریک مجدد به رهبری و ملت و نمایندگان منتخب برای مجلس یازدهم تأکید کرد: ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات نمایندگان مجلس دهم، از آنها انتظار می رود تجربیات دوران نمایندگی را در سنگرهای خدمت به نظام جمهوری اسلامی به کار گیرند و محاسبه کنند که اگر کوتاهی و قصوری در ایفای تکالیف نمایندگی ملت داشته اند، جبران نمایند.

بادامچیان از برگزیدگان ملت برای مجلس یازدهم خواست از هم اکنون برای دوران نمایندگی خود به مطالعه و برنامه‌ریزی اقدام کنند. مشکلات را آمارگیری نمایند و برای هریک از مشکلات راهکار بیابند و محورهای ترسیم شده در بیانیه گام دوم را برای ایجاد جامعه نمونه اسلامی در نظر گرفته، قوانین موجود را برای بازنگری متناسب با گام دوم مورد مطالعه قرار دهند.

وی  افزود: نمایندگان منتخب ملت، خانه ملت را خانه همدلی، همفکری، همکاری، محبت، برادری اسلامی و در خط ولایت و امامت و اسلام ناب بسازند که در آن عطر زیبایی های الهی و ارزش های انسانی و جهاد و تعبد و تفکر و تعقل همگان را بهره مند سازد و از رقابت های جناحی و باندبازی های سیاسی خود را کنار بدارند. در انتخاب مسئولیت های مجلس به تقوا، تعهد، سوابق، اخلاق و کارآیی بیش از دلبستگی های گروهی توجه داشته باشند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه تأکید کرد: دبیران حزب مؤتلفه اسلامی در هر استان آمادگی لازم را برای شور و مشورت و تعامل با برگزیدگان ملت دارند.

بادامچیان دررابطه با بودجه سال ۹۹ با اظهار تأسف از اینکه مجلس دهم نتوانست به هر دلیلی بودجه را تصویب کند، اظهار امیدواری کرد: مجلس دهم در فرصت فروردین ۹۹ بودجه را به دولت ابلاغ و از همفکری نمایندگان منتخب نیز در این زمینه استفاده نماید.

وی از نمایندگان منتخب خواست که در امر بودجه نویسی مطالعه جدی را از هم اکنون آغاز کنید تا این بودجه نویسی تکراری به بودجه نویسی متناسب با درآمد و هزینه واقعی کشور در هر سال تبدیل شود.

بادامچیان تأکید کرد: بودجه شفاف و واقع گرایانه اولین هدیه نمایندگان مجلس گام دوم به نظام و ملت و کشور و دولت است و می تواند مردم را به مجلس یازدهم کاملا امیدوار نماید.

وی خطاب به دیوان محاسبات گفت: تفریغ بودجه ۹۷ را که وفق اصل ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی باید تسلیم مجلس نمایید، هرچه زودتر به مجلس تقدیم کنید تا نمایندگان منتخب با مطالعه آن بتوانند در بودجه ۹۸ دقت کنند و برای بودجه ۹۹ اطلاعات لازم و کافی را بدست آورند.

دبیرکل مؤتلفه اسلامی درباره ویروس کرونا و عملکرد دولت اظهار داشت: این نوع همبستگی و بسیج همه کشور در برابر یک بیماری فراگیر، شایسته تقدیر و تشکر است. از خدمات دولت و مسئولان ذیربط و همت همه نهادها و دستگاهها و همکاری همه مردم هوشمند به سهم خویش اظهار امتنان داریم. بویژه از مجموعه پزشکی ایران که تلاش جهادی مستمری را داشته و دارند و این همت آنان است که ایران اسلامی را در زمره ده کشور اول جهان در خدمت رسانی بهداشت و سلامت آورده است.ما مطمئن هستیم که به همت همه دست اندرکاران بهداشت و یاری همگانی به زودی از این بیماری عبور خواهیم کرد.

بادامچیان در پایان با تبریک حلول ماه مبارک رجب گفت: با توجه به مشکلات مردم در وضعیت فعلی از همگان درخواست می شود عافیت عمومی، نجات کشور از مشکلات اقتصادی را در دعاها و مراسم عبادی این ماه پرخیر و برکت لحاظ نمایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.