مرکز لرزه نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، عمق این زمین لرزه را ۱۰ کیلومتری سطح زمین و موقعیت آن را ۳۷.۶۲ درجه عرض شمالی و ۵۷.۱۰ درجه طول شرقی

گزارش شده است.

کانون این زمین لرزه ۱۰ کیلومتری شهر پیش قلعه،  ۱۷ کیلومتری شهر آشخانه و ۲۶ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ذکر شده است.

هنوز گزارشی از خسارت های احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.

پیش‌قلعه مرکز بخش مانه در ۱۵ کیلومتری شمال شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان واقع شده ‌است.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است. زمین لرزه ای با قدرت ۶.۲ درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال ۱۳۷۵ و زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه پارسال خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.