بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با کانال «۱۲» تلوزیون این رژیم، با حمله به «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی-سفید» گفت که او فردی ضعیف است و استحقاق تشکیل دولت را ندارد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المیادین»، این اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درست پس از آن صورت گرفت که رهبر ائتلاف آبی-سفید تاکید کرده بود که در یک حکومت یا حکومتی که نتانیاهو آن را ریاست می‌کند  نخواهد نشست.

بنیامین نتانیاهو در ادامه اظهارت خود با اشاره به بنی گانتز گفت: «او دیکتاتور‌ترین حزب‌ها را با خود دارد و بدون حمایت «فهرست مشترک» که دستورات خود را به تحمیل خواهد کرد، نمی‌تواند دولت تشکیل دهد».

در مقابل، بنی گانتز نیز در گفت‌و‌گو با شبکه یادشده گفت: «اگر ائتلاف آبی-سفید بیشترین تعداد کرسی را در دولت داشته باشد، نتانیاهو با توجه اینکه سه کیفرخواست علیه او وجود دارد، نمی‌تواند وزیر باشد. تلاش می‌کنیم حکومت وحدت ملی به وجود آوریم و نتانیاهو نیز نخست‌وزیر نخواهد بود».

بنیامین نتانیاهو به سه پرونده فساد متهم است؛ پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نتانیاهو تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

«فهرست مشترک» حزبی متشکل از اعضای عرب و نماینده عرب‌ها در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) است.

گانتز در ادامه خاطر نشان کرد که دولتی با حمایت «فهرست مشترک» تشکیل نخواهد داد و تاکید کرد که با کسی توافقی ندارد.

سومین انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی در کمتر از یک سال فردا (دوشنبه،۱۲ اسفند) برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.