محمود حسین پور شامگاه یکشنبه در نشست با نمایندگان دستگاه‌های هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: هم اکنون هشت پایگاه بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی استان در پاسگاه انتظامی لیردف، پایگاه اورژانس آبنما رودان، ورودی شهر بستک و پایگاه چاه تر، گهکم حاجی آباد، پاسگاه دشت جیهون لار، ورودی شهر پارسیان و پاسگاه لاور چاهو مستقر شدند.

وی با بیان اینکه تیم‌های بهداشتی در راه آهن و فرودگاه نیز مستقر هستند، گفت: این تیم‌ها علاوه بر ارائه توصیه‌های لازم به مسافران، با تب سنج‌هایی که در اختیار دارند، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

حسین پور تاکید کرد: نیروهای بهداشتی در صورت مشاهده مورد تب دار، مجوز ورود به استان هرمزگان را نخواهند داد، مگر اینکه فرد مشکوک قبول کند ۱۴ روز در قرنطینه بماند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: شهروندان باید در نظر داشته باشند که تعطیلی این روزهای مراکز آموزشی و اداری جهت انجام مسافرت نیست و بهترین اقدام در این شرایط حضور مردم در خانه‌های خود و خودداری از مسافرت به دیگر مناطق است.

در حال حاضر ۱۲۱ نفر مشکوک به کرونا در هرمزگان بستری هستند. شمار مبتلایان به کرونا در این استان چهار مورد اعلام شده است که سه نفر از آنها از شهروندان قم هستند. طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حال هر چهار مورد بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

هرمزگان از جمله استان‌های گردشگرپذیر در نیمه دوم سال به ویژه اسفندماه است که این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌هایی در خصوص حضور مسافران از دیگر نقاط کشورمان در این استان وجود دارد.

هفتم اسفندماه امسال پویشی مردمی (کمپین) با محتوای "ما مردم جزیره قشم، کیش و بندرعباس جهت کنترل ویروس کرونا، خواهان کنترل و محدودیت تردد مهمانان به استان هرمزگان هستیم" در فضای مجازی هرمزگان تشکیل و کاربران با پیوستن به آن خواستار ممنوعیت سفر به استان هستند.

برخی مقام‌های شهرستانی و استانی نیز در قالب خبر یا صفحه شخصی خود به این پویش پیوسته و آن را تأیید کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.