محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: قیمت جهانی طلا تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا در کشورهای مختلف بار دیگر افزایش یافته است.

وی افزود: این درحالی است که قیمت جهانی طلا روز جمعه و شنبه کاهش یافته بود ولی از صبح امروز روند صعودی را در پیش گرفته است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به بازار داخلی طلا و سکه اشاره کرد و گفت: با افزایش قیمت جهانی طلا وقیمت ارز در بازار داخلی، قیمت سکه و طلا که ابتدای هفته کاهش چشم گیری داشت، مجدد صعودی شده است.

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت سکه از 5 میلیون و 700 هزار تومان روز شنبه به 6 میلیون و 100 هزار تومان در روز جاری رسیده است؛ بنابراین طی دو سه روز قیمت سکه 400 هزار تومان گران شد.

وی درباره وضعیت خرید و فروش در بازار طلا و سکه گفت: بازار به شدت تحت تاثیر کروناست و داد و ستدها به حداقل و حالت تعطیل درآمده است؛ باتوجه به افزایش قیمت دلار و طلای جهانی کاهش چشم گیر تقاضا باعث کاهش قیمت طلا و سکه نشد.

این فعال در بازار طلا و سکه ضمن تأکید براینکه حباب سکه صفر است، تصریح کرد: بازار طلا به حالت تعطیل درآمده و هیچ خرید و فروشی در آن انجام نمی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.