کره جنوبی اوایل صبح امروز به وقت محلی گزارش کرده بود که پیونگ‌یانگ برای اولین بار در سال جدید میلادی (۲۰۲۰) دو پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک کرده که انواع آن نامشخص است.

طبق این گزارش، بنا به گزارش ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، دو موشک کره شمالی از شهر ساحلی «وانسان» واقع در شرق کره شمالی پرتاب شده است و حدود ۲۴۰ کیلومتر حرکت کرده است و به ارتفاع ۳۵ کیلومتری رسیده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در ادامه اعلام کرد که کره شمالی ظاهراً نمایش پرتاب موشک را که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی جمعه گذشته بر آن نظارت داشت، ادامه می‌دهد. آزمایش موشکی امروز (دوشنبه) کره شمالی اولین آزمایش این کشور از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۷ آذر) تاکنون به حساب می‌اید.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که «چونگ یو یانگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی یک کنفرانس ویدئویی فوری با وزرای سازمانهای مربوطه برای تحلیل جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی برگزار کرده است.

در بیانیه ریاست‌جمهوری کره جنوبی آمده است: «وزرا، در خصوص ازسرگیری آزمایش‌های موشک‌های کوتاهبرد کره شمالی ظرف سه ماه ابراز نگرانی عمیقی کردند. چنین اقداماتی برای تلاش‌ها در زمینه تنش‌زدایی در شبه‌جزیره کره غیرمفید است و از کره شمالی می‌خواهیم این اقدامات را متوقف کند».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به جدیدترین آزمایش موشکی چین خواستار برگزاری گفت‌وگو برای حل مسئله خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.