بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و همسرش، ساره برای پیروزی در انتخابات سراسری دست به دعا شده و مقابل دیوار البراق (که اسرائیلی‌ها به آن دیوار المبکی می‌گویند و چسبیده به مسجد الاقصی است) آیین تلمودی به جای آوردند.

اسرائیلی‌ها امروز برای انتخاب بیست و سومین کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و انتخاب نامزدهایشان از بین ۲۹ حزب رقیب پای صندوق‌های رای رفتند.

شبکه رسمی "کان" اسرائیل گزارش داد،‌ مراکز رای گیری صبح امروز (دوشنبه) باز شدند و قرار است تا ۱۰ شب به وقت محلی باز باشند.

این شبکه گزارش داد، این سومین دور از انتخابات سراسری ظرف یک سال در اسرائیل است این انتخابات بعد از شکست دو حزب اصلی در تشکیل دولت یعنی لیکود به رهبری نتانیاهو و بنی گانتس، رهبر حزب آبی - سفید برگزار می‌شود.(اینجا)

نتانیاهو در سخنرانی در کنفرانس لابی آمریکایی حامی اسرائیل (آیپک) گزارش داد، معامله قرن فرصت قرن برای اسرائیل است.

وی تاکید کرد: بعد از تکمیل ترسیم نقشه‌ها، اسرائیل حاکمیتش را بر اراضی‌ای که طرح صلح آمریکا حکم به الحاق آنها به اسرائیل داده، اعمال خواهد کرد و آمریکا نیز آن را تایید خواهد کرد.

به گفته نتانیاهو، اسرائیل در را به روی دستیابی به راه حلی با فلسطینی‌ها باز خواهد کرد و آماده ورود به مذاکرات با آنها براساس معامله قرن است.

5355097

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.